آمریکا هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارد

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، (14 مهرماه 95) گفت: اخیرا در کنفرانس هرتسل که رژیم صهیونیستی آن را برگزار کرده بود یکی از شخصیت‌های مشهور آمریکایی در اجلاس بیان داشت که اسرائیل امروز در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد چرا که همه کشورهای دیگر درگیر مسائل تروریستی و امنیتی در منطقه شده‌اند اما بدترین حالت هم وقتی است که تروریست‌ها سرکوب شوند و ایران و حزب الله موفق از آن بیرون بیایند. 

وی افزود: این فکر شیطانی و یزیدی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برخلاف شعارهای دروغین خود هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند و هدف بزرگتری در پس این ماجراجویی فراگیر منطقه‌ای نهفته است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین کنفرانس یکی از مسئولین امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در شرایط بی نظیری قرار دارد که باید آن را حفظ کرد و حتی اگر داعش سرکوب شود باید هرچه سریعتر با جبهه النصره پیوندهای عمیق تر برقرار کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد این مطلب به خوبی ماهیت جریان‌های تروریستی را نشان می‌دهد و این دو موضوع که از زبان دو صاحب نظر آمریکایی و صهیونیستی بیان شد عیان می‌کند که آنچه رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرموده‌اند این حقیقت و راه روشن امروز ماست که فرمودند راهبرد ما و آمریکایی‌ها در مسائل منطقه در تضاد کامل است. 

وی افزود: ایران در این فتنه تکفیری منطقه به دنبال خاموش کردن آن و آرام‌سازی منطقه است اما آنچه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند ادامه بحران امنیتی و شعله‌ور ساختن آن است که البته حد و حدود هم دارد و حد و حدود آن تا جایی است که به منافع آنها صدمه‌ای وارد نکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خط حسینی و یزیدی را در عصر ما از لابه‌لای افکار و اقدامات دو طرف می‌توان یافت و وظیفه امروز ما سهم صفوف حسینی و یزیدی زمان است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گریستن و غمگساری در واقعه کربلا ما را باید به وظیفه امروز آشنا کند و به قول شهید مطهری باید شمر امروز را شناخت.

وی افزود: آیا شمر امروز با آتش‌‌افروزی بزرگ در منطقه غیر از آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای پست و دون پایه منطقه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیام امام حسین (ع) آن است که این صف یزیدی‌ها را بشناسیم و در راه مبارزه با آن تا پای جان بایستیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: عمق نهضت حسینی آنگونه است که همه اولیای دین در زنده نگه داشتن آن قیام کردند تا صف حسینیان در تاریخ روشن و فروزان باشد.

وی افزود: مجلسی در بحار از امام رضا (ع) نقل می‌کند که فرمود محرم ماهی است که مردم عصر جاهلیت جنگ را در آن حرام می‌شمردند اما ریختن خون ما در آن جایز شمرده شد و حرمت ما پاس داشته نشد و فرزندان و زنان‌مان به اسارت رفتند و در خیمه‌های ما آتش افکندند و اموال‌مان به یغما رفت و حتی به خاطر رسول خدا نیز احترام ما را حفظ نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌همه احادیث در مورد امام حسین (ع) بیانگر آن است که راه حسین (ع) در تاریخ باید تابناک و درخشنده باقی بماند تا حسینیان هر زمان جهت خود را با این نهضت همسو کنند و سمت و سوی دشمنان خدا را نیز به درستی بشناسند لذا نهضت حسینی معیار حق و باطل در تاریخ شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مسئله محوری نهضت حسینی در اصلاح امت و مبارزه با ظلم و ستم و فساد قرار گرفته است. امام اهمیت این مبارزه را آنقدر برای احیای دین عظیم می‌داند که باید جان‌ها در راه آن فدا شود.

وی در پایان گفت: امروز نیز صف حسینیان و یزیدیان را باید به درستی درک کرد. صحنه زندگی مسلمانان پر از آشوب و فتنه سفاکان تروریست وهابی شده است که با کمال قساوت تیغ بر رخساره امت اسلامی می‌کشند و آمریکا و قدرت شیطانی صهیونیسم هلهله کنان از آنان پشتیبانی می‌کنند.