احتمال وحدت و انسجام اصولگرایان با نیامدن احمدی نژاد در انتخابات بیشتر شد

گروه سیاسی- نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با افکارنیوز، گفت: آنچه شورای نگهبان مهم  است معیارهایی است که قانون اساسی معین کرده و اصولگرا و اصلاح طلب هیچ تفاوتی برای انها ندارد. اگر افرادی که از دو جناح یا مستقل هستند در انتخابات حضور پیدا می کنند  مردم نیز نظرات آنها را شنیده و به سلیقه ای که دوست دارند رای می دهند و این باعث پویایی مردمسالاری دینی می شود.

غفوری فرد تاکید کرد: آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است اینکه حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد زیرا هر چه قدر حضور مردم بیشتر باشد سطح اقتدار بیشتر می شود . رای مردم در مرحله اول به نظام است زیرا اگر کسی نظام را قبول نداشته باشد در انتخابات شرکت نمی کند.

وی افزود: اگر شخصی در انتخابات نامزد شد و با دیگرنامزد ها مخالفت کند دو قطبی اتفاق خواه افتاد که احتمال دارد کشور شرایط نا مناسبی پیدا کند . هدف از انتخابات حضور مردم و تصمیم گیری برای سرنوشتشان است نه اینکه کشور دچار چند دستگی شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: مردم دوست دارند آن سلیقه ای که دارند را در میان نامزد های انتخاباتی پیدا کنند و همانطور که دلشان می خواهد رای دهند.

وی در ادامه در مورد خارج شدن احمدی نژاد از لیست نامزدهای انتخاباتی گفت: اینکه آقای احمدی نژاد از دایره انتخابات خارج شد تحولی ایجاد کرد که هم به نفع و هم به ضرر اصولگرایان است زیرا  مهمترین اثر آن این است که احتمال رسیدن اصولگرایان را به وحدت و انسجام بیشتر کرد. اگر آقای احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا می کرد صد در صد تشتت آرا رخ می داد.

غفوری فرد تاکید کرد: آمدن احمدی نژاد باعث میشد وحدت اصولگرایان با مشکل مواجه شود و با خارج شدن ایشان از صحنه انتخابات باغث شد اصولگرایان با نامزد و کاندیدای واحد که مورد قبول همه طیف های اصولگرا باشد شرکت کنند و این احتمال وحدت خیلی بیشتر از گذشته شده است.

وی درباره وضعیت اصلاح طلبان نیز اظهار داشت: در جناح اصلاح طلبان نیز ممکن است وحدتی صورت گیرد و هر چند به نظر می رسد اغلب آنها نظرشان بر آقای روحانی است اما عده ای نیز به دنبال نامزد صد در صدی اصلاح طلب هستند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: وحدت اصولگرایان مهمتر از شخصی است که در انتخابات از سوی این جناح نامزد می شود ، وحدت اصولگرایان یک برنامه بلند مدت و باعث منافع بیشتری برای اصولگرایان است.

وی ادامه داد:اصولگرایان در انتخابات های گدشته نیز ثابت کردند که در خط روحانیت بوده و می خواهند با محوریت جامعیتین وارد شوند زیرا امام فرمود از جامعه مدرسین فاصله نگیرید.

غفوری فرد گفت: از سال گذشته و قبل از اینکه حتی آمدن یا نیامدن آقای احمدی نژاد مطرح باشد اصولگرایان به دنبال محوریت جامعیتن و رسیدن به وحدت بوده اند و در این راه تلاش می کنند.

وی افزود: به اعتقاد من در مجمعی از همه اصولگرایان باید دعوت شود تا با محوریت روحانیت در انتخابات آینده کار کنند زیرا اصولگرایان راهی جز وحدت ندارند.

مصطفی حسینی