«اصغر آب خضر» از قائم مقامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استعفا داد

 اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از 35 سال قائم مقامی این شورا از سمت خود استعفا کرد.

 

در نامه آبخضر خطاب به آیت الله جنتی نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (که در تاریخ 1395/6/20 به رشته تحریر در آمده است) حساسیت ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط نامساعد جسمی و ضرورت حضور نیرویی جوان و با انگیزه،  از دلایل این استعفا بیان شده است.

 

 

متن نامه استعفای آبخضر به شرح زیر است:

 

«محضر مبارک عالم بصیر حضرت آیت‌الله جنتی  (دامت برکاته)

 

نماینده مکرم ولی فقیه و رئیس محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

 

سلام علیکم؛

 

احتراما با تبریک اعیاد مبارک قربان و غدیر و با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای حضرت مستطاب عالی، همانگونه که حضورا به استحضار رسید، امسال با توجه به چالش های داخلی پس از توافق هسته‌ای و همچنین موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و جنگ‌های نیابتی در اطراف ایران، برگزاری با شکوه‌تر مراسم و مناسبت ها با حضور شایسته و برنامه های متنوع به ویژه برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخودار می‌باشد. لکن با توجه به شرایط عارضه قلبی و جراحی قلب باز که برای اینجانب پیش آمد و مشکلات پر استرس، پزشکان معالجم شدیدا تاکید کرده اند که از فعالیت های اجرایی جدا خودداری نمایم.

 

لذا با توجه به قانون عدم بکار گیری نیروهای بازنشسته از مسئولیت های اجرایی، اینجانب نیز از سمت قائم مقامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استعفاء نموده تا افراد جوان‌تر، باانگیزه بهتر جایگزین شوند. قطعا هرکجا باشم خود را سرباز انقلاب و رهبری معظم انقلاب مد ظله‌العالی می دانم.

 

یکبار دیگر خداوند را سپاسگزارم هستم که توفیق داد 35 سال در خدمت حضرتعالی باشم و انشاء الله آنچه انجام شده مورد رضایت خداوند، روح ملکوتی امام عزیز(ره) و شهدا و مردم و رهبر معظم انقلاب بوده باشد.

 

 والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 اصغر آب خضر»

 

در جواب استعفای قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت‌الله جنتی، نماینده ولی فقیه و ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور نامه‌ای به وی، از زحمات و خدمات خالصانه و صادقانه «اصغر آبخضر» قدردانی کردند.

 

متن نامه آیت‌الله جنتی بدین شرح است:

 

«جناب آقای حاج اصغر آبخضر  (دام حفظه و عزه)

 

با سلام

 

پیرو استعفاء جنابعالی از سمت قائم مقامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به علت مشکلات جسمی و عوارض ناشی از عمل قلب و غیره، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از خدمات مخلصانه و صادقانه جنابعالی در طول حدود 35 سال در سمت های مختلف و تقدیر از روحیه انقلابی شما، قبول استعفاء را اعلام می‌دارم. البته این به معنای قطع روابط شما با شورا نمی باشد.

 

امید است در هر حال پیوسته از الطاف و عنایات الهی برخوردار باشید. والسلام علیکم

 

احمد جنتی

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

 

1395/7/13»

 

 

 

به دنبال قبول استعفای اصغر آبخضر، توسط آیت‌الله جنتی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آبخضر ضمن تقدیر از رؤسای ارجمند دفاتر استانی و کارکنان شورا، نامه‌ای را خطاب به این خانواده ارجمند به شرح زیر صادر کرد:

 

«روسای فرهیخته، کارکنان متعهد و سربازان با ایمان، ثابت قدم و امیدوار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 

 

با سلام و احترام؛   

 

اکنون که پس از قریب به 35 سال خدمت در نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به موجب آن توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و خلف شایسته و صالحش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی و همجواری و همکاری با فقیه عالیقدر و بصیر حضرت آیت الله جنتی دامت برکاته و معاونین محترم نهاد، رؤسای محترم ستاد های تابعه و نیز رؤسای ارجمند دفاتر استانی و بویژه کارکنان خدوم و پر تلاش که بی ادعا به انجام خدمت در نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشغولند نصیب بنده گردیده است؛با عنایت به مشکلات جسمی که بعلت انجام عمل قلب باز برای اینجانب پدید آمده است؛ ادامه همکاری و خدمت در این نهاد برایم ناممکن گردیده است.

 

به همین دلیل از همه سروران بزرگواری که در طول این مدت این جانب را با صبر و حوصله در انجام وظایف محوله یاری کرده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از همه شما عزیزان حلالیت می طلبم و برای شما و خانواده های محترمتان ، سلامت ، سربلندی ، عزت و موفقیت های روز افزون  از درگاه خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم.

 

با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی )

 

التماس دعاء  اصغر آبخضر

 

1395/7/14