باز هم آقای تئوریسین/اصولگرایان بدون احمدی‌نژاد شانسی ندارند!

صادق زیبا کلام کارشناس مسائل سیاسی در نشست سیاسی با موضوع پوپولیسم انتخاباتی در ایران که امروز ظهر برگزار شد، با اشاره به اینکه کاریزماتیک و پوپولیسم یکی از بارزترین مصادیقی است که منشا عملی یا مذهبی دارد، اظهار داشت: ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نماینده‌ای از پوپولیسم است و همچنین احمدی نژاد هم یک چهره کاریزماتیک است که اگر برای مثال فردا در انتخابات شرکت کند 10 تا 15 میلیون رأی خواهد داشت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در انتخابات سال 92 زمانی که آقای هاشمی  فسنجانی رد صلاحیت شدند از مردم خواستند به حسن روحانی رأی دهند، یادآور شد: همین موضوع باعث شد تا روحانی 19 میلیون رأی بیاورد و کل رأی وی بیش از 2 میلیون نبود.

 

زیباکلام تصریح کرد: البته در مورد احمدی نژاد اینگونه نیست و چون وی به کار گروهی هیچ اعتقادی ندارد و خود را عقل کل می‌داند، بعید است که وی در کارگروهی شرکت کند یا حتی حزب تشکیل دهد. البته ما برخی شخصیت‌هایی را داشتیم که اهل خرد جمعی بودند اما درباره احمدی‌نژاد نمی‌توان چنین گفت.

 

زیباکلام با اشاره به اینکه در سال 84 احمدی‌نژاد با استفاده از یک تاکتیک عدالت‌خواهی توانست 17 میلیون رأی کسب کند، یادآور شد: در سال 84 واقعا رأی احمدی نژاد 17 میلیون بود.

 

زیبا کلام درباره پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان گفت: برخی از احزاب اصلاح طلب پایگاه اجتماعی بالایی دارند و در بین اصناف هم محبوب هستند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه شانس کدام یک از جریان‌ها اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات آتی بیشتر است گفت: بدون احمدی‌نژاد اصولگرایان هیچ شانسی برای انتخابات سال 96 نخواهند داشت ولی معتقدم اگر وی در انتخابات حضور داشت بازی جدی‌تر می‌شد.

 

وی تصریح کرد: اصولگرایان بدون احمدی نژاد شکست خواهند خورد و دلیل من اسفند 94 و اردیبهشت 95 است. اگر اصولگرایان رویه خود را اصلاح نکنند در انتخابات سال 96 وضعیتی به مراتب بدتر از سال 94 خواهند داشت.