بررسی علل خودکشی دانشجوی کاشانی در کمیسیون فرهنگی مجلس

سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز (سه شنبه 27 مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیگیری دو موضوع خودکشی دانشجوی کاشانی و سوال نمایندگان از وزیر علوم، گفت: کمیته بررسی علل خودکشی دانشجوی کاشانی گزارشی اولیه خود را در این‌خصوص ارائه داد اما به دلیل عدم جامعیت گزارش، قرار شد؛ بررسی‌ها با لحاظ نقطه نظرات نمایندگان مجلس، مسئولان دانشگاه کاشان و وزارتخانه علوم تکمیل و پس از بررسی مجدد نتیجه نهایی گزارش شود.

 
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش اولیه این کمیته موضوعاتی همچون مشکلات روحی دانشجو، مشکلات ایجاد شده در تحصیل، عدم حمایت مالی از سوی دانشگاه کاشان و... آمده است.
 
وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان نیز وزیر علوم را در دو بخش مرتبط با دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها مورد سوال قرار دادند، اضافه کرد: نمایندگان سوال‌کننده درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پاسخ‌های فرهادی قانع شدند اما نصرالله پژمان‌فر به‌عنوان نماینده سوال‌کننده درخصوص مسائل فرهنگی همچون نحوه برگزاری اردوهای دانشجوی، از پاسخ‌های وزیرعلوم قانع نشد لذا سوال خود را در صحن علنی مطرح خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: آقای پژمان‌فر معتقدند قوانین در برخورد با شوراهای صنفی دانشگاه‌ها، نحوه برگزاری اردوهای دانشجویی و کمیته انظباطی به درستی اجرا نمی‌شوند، با این وجود وزیر علوم پاسخ داد؛ دانشگاه و تشکلات آن طبق مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کنند و تخلفات در کمیته انظباطی بررسی می‌شنوند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وزیر علوم و فناوری تاکید داشت؛ اردوهای مختلط در واقع کلاس‌های آموزشی هستند که باید در مکان‌هایی غیر از دانشگاه مانند مزرعه یا اماکن باستانی برگزار شوند لذا نمی‌توان در این کلاس های آموزشی دانشجویان مذکر و مونث را تفکیک کرد.