اگر با سپاه معامله کنید بدترین تحریم را به جان خریده اید!

 "آدام زوبین،" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات ملی و مبارزه با تروریسم اعلام کرد: با وجود بیانیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص لغو تحریم های مرتبط با معاملات دلاری با ایران که پیشتر ممنوع بود، آمریکا همچنان هر بانک یا شرکتی را که با نهادهای ایرانی وارد معامله شود، به سختی جریمه می کند.

 

آدام زوبین در این خصوص گفت: شما نمی توانید با شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران معامله انجام دهید. اگر آگاهانه چنین کاری کنید، سخت گیرانه ترین تحریم های ما را به جان خریده اید.

 

زوبین همچنین گفت:  آمریکا همچنان به ممنوعیت و تحریم بسیاری از مبادلات دلاری با ایران ادامه داده است؛ زیرا این داد و ستدها فقط از طریق بانکهای آمریکا امکانپذیر است. این اقدام قانونی نیست و بهتر است متوجه آن باشید.

 

این اظهارات زوبین به دنبال جنجالهای به پا شده در خصوص بیانیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا مطرح شد.

 

مقامات ارشد ایرانی این بیانیه را عامل لغو تحریم های مالی این کشور عنوان کردند، موضوعی که در مطبوعات آمریکا هم منعکس شده بود. آسوشیتد پرس نوشت این اقدام خزانه داری آمریکا باعث برداشته شدن ممنوعیت برخی از معاملات دلاری با ایران شد و تحریم های مربوط به معاملات خارجی با شرکت های ایرانی را لغو کرد.

 

زمانی که برخی از قانونگذاران خواستار شفاف سازی دستور العمل های این بیانیه شدند، وزارت خزانه داری اعلام کرد: برخی از معیارها "نامشخص" بود. این اصلاحات جدید در راستای اقدامات پیشین و قوانین آمریکا اعمال شده است.

 

وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش اصلاحات جدیدی در دستورالعمل لغو تحریم های ایران اعمال کرد که بر اساس آن بانک های خارجی می توانند با ایران مبادلات دلاری انجام دهند.