مهلت ۲ هفته‌ای کمیسیون اصل 90 به وزارت اقتصاد

محمدرضا امیرحسنخانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به نشست عصر امروز(یکشنبه 2آبان ) کمیسیون متبوع خود گفت:نشست کمیسیون اصل نود با حضور مسؤولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نشست عصر امروز کمیسیون دو مورد از مسائلی که در قانون پیش‌بینی شده و عملاً اجرا نشده است، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: یکی از موضاعات مطروحه در جلسه کمیسیون عدم اجرای تکلیف قانونی مندرج در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیرامون ارزش اقتصادی منابع زیست‌محیطی بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود با تاکید براینکه متاسفانه با وجود تمدید یکساله برنامه‌های توسعه چهارم و پنجم برخی بندهای آن همچنان عملیاتی نشده است، ادامه داد:  به این جهت از مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه دعوت شد تا دلایل امر مشخص شود، اما به نتیجه ای نرسیدیم.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که بندهایی مربوط به زیست محیطی نیز اجرایی و عملیاتی نشده است از سازمان محیط زیست هم دعوت شد و مباحث مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که به نتیجه‌ای نرسیدیم، تصمیم گرفته شد گزارشی از سوی این نهادها به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت: بنابراین مقرر شد تا وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان محیط زیست ظرف دو هفته آینده گزارشی از نحوه عملکردشان بندهای برنامه چهام و پنجم توسعه ارائه کنند.