به گزارش فارس، حجتالاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی وحدت را استراتژی مهم اصولگرایان دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز دنیا بهویژه بیداری و خیزش اسلامی که در بین امت اسلامی وجود دارد، دوست و دشمن اقرار دارند که این بیداری اسلامی ریشه در جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور، تهدیدات خارجی، توطئه و تحریم‌ها، ‌وحدت یک ضرورت بسیار فوق‌العاده و ویژه است و همه دلسوزان به ویژه جریاناتی که معتقد به اسلام، انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند، باید تلاش کنند مرزهای بین خودی‌ها را کم کرده و از بین ببرند تا الفت، برادی و وحدت بیشتری حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه قطعا امروز وحدت یک تکلیف شرعی است، ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و هرگونه موضع‌گیری و اقدامی که موجب ایجاد اختلاف و دودستگی شود، بزرگترین گناه است.

حجت‌الاسلام خرسند با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنند در این مسیر باشند، اظهار داشت: جریان اصولگرایی ظرفیت بسیار بالایی دارد و مردم به این جریان امیدوارند؛ اگر این جریان قدر این موقعیت، اعتماد مردمی و حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری را بداند و شکر آن را با وحدت خود حفظ کند، خداوند هم برکات خدا را نازل می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز وحدت بین اصولگرایان یک حرکت مبارک است، ادامه داد: در راستای وحدت اصولگرایان بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی علی‌رغم گرفتاری‌ و احیاناً بیماری‌ به صحنه آمده و از ظرفیت جامعتین استفاده می‌کنند و برای وحدت منشوری را هم تدوین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: البته وحدت کلمه زیبایی است و همه آن را قبول دارند اما مبنای وحدت باید محوریت و منشور جامعتین باشد؛ شاید ایراداتی نیز وجود داشته باشد اما نباید اصل و مبنای کار را زیر سؤال برد چراکه عقل حکم می‌کند که جزییات را فدای کلیات نکرد.

حجت‌الاسلام خرسند در ادامه به کمیته ۸ + ۷ اشاره کرد و افزود: در یک انتخابات شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در انتخابات قبلی جبهه متحد اصولگرایی شکل گرفت؛ در انتخاباتی که در پیش داریم، با توجه به حساسیت‌هایی که دارد، با ‌محوریت جامعتین و ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی و بهره‌گیری از مشورت‌های لازم به ترکیب ۸ + ۷ رسیده‌ایم و غرض رسیدن به همدلی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: حال اگر یک مجموعه یا گروهی ایراداتی به گوشه‌ای از کار دارند، نباید اصل جریان زیر سؤال رود.

وی با تأکید بر اینکه ۸ + ۷ ساز و کار مناسبی است و مشورت‌های لازم روی آن صورت گرفته است، یادآور شد: ‌ در رابطه با مصادیق که چه کسانی در آن باشند، می‌توان با جلسات مشترک و گفت‌وگو و کوتاه آمدن از خواسته‌های خود در این موضوع نیز به اتفاق نظر رسید.

حجتالاسلام خرسند خاطر نشان کرد: عدد ۸+۷ قابل کم و زیاد شدن است؛ اگر کسانی روی تعداد حرف دارند، میتوانند با گفتوگو به جمعبندی برسند؛ این ساز و کار مورد تأیید جامعتین است و مبنای خوبی است و در مسائل جزئی اختلافات را میتوان کنار گذاشت.