به گزارش فارس، محمود احمدینژاد رئیسجمهور صبح امروز (یكشنبه) در دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی، با اشاره به جوسازی های روزانه مستكبران علیه ملت تمدن ساز و با فرهنگ ایران اسلامی تاكید كرد: سلطه گران در حالی ایران را به تروریسم متهم میكنند كه تروریسم با ملت تمدن ساز و فرهنگ آفرین ایران اسلامی هیچ نسبتی ندارد و اینگونه اقدامات وحشیانه و ضد انسانی متعلق به انسان های بی فرهنگی است كه می خواهند حاكمیت خود را بر دنیا ادامه دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه وضعیتی که امروز در دنیا حاکم است یقیناً بدور از جایگاه و شایستگی های انسان و شأن انسانیت است، خاطرنشان کرد: چند صد سال است که مستکبران و سلطه گران در دنیا حاکم هستند و بلاهایی بر سر بشریت آورده اند که روی همه خون‌خواران تاریخ را سفید کردند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود مجلس دانش آموزی را نهادی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: مجلس دانش آموزی فرصت و امکانی برای همه دانش آموزان است تا در عرصه مدیریت حضور یافته و برنامه ریزی برای اداره امور و مشارکت در کارها را تجربه کنند و برای فرداهای روشن آماده شوند.

وی با بیان اینکه لازمه بزرگی کردن در عالم، خود شناسی و یافتن راه و طی کردن آن به مدد راهنما و الگو است، تاکید کرد: مجلس دانش آموزی از کانون هایی است که می تواند راه خودشناسی، پیدا کردن راه و چگونگی پیروی از الگو و راهنما را به روی دانش آموزان بگشاید.

رییس جمهور با اشاره به برخی گلایه ها از بی توجهی به مصوبات مجلس دانش آموزی اظهار داشت: باید توجه داشت که راز تبلور اندیشه های بلند و افکار سازنده آن است که صاحب این اندیشه و افکار برای اجرایی شدن آنها بر مبنای اراده ای محکم، همت خود را به کار بندد؛ یقیناً کارهای بزرگ با اراده ها و همت های بزرگ تحقق پذیر خواهند بود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای بزرگی و رسیدن تا مرز خدایی کردن آفریده است، گفت: خداوند استعدادهایی در دل انسان قرار داده تا بتواند خود را تا خود خدا بالا بکشد. قلب انسان کانون همه حقایق عالم است و خدا این توانایی را به انسان داده است تا از همه عالم بزرگتر شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه منشا همه تحولات عالم در تغییرات درونی انسان ها است، تصریح کرد: خدا انسان را آیینه صفات خود قرار داده و اراده کرده است تا انسان در زمین بزرگی کند اما برای این مهم، انسان‌ها ابتدا باید قدر خود را بدانند و بعد راه بزرگی را که تلاش برای اصلاح جامعه و خدمت به دیگران است، فراگیرند و سپس الگو و راهنمایی را که خدا برای همه انسان ها در همه دوره ها قرار داده است، شناخته، با او همراهی کرده و از وی پیروی کنند.

وی افزود: خداوند در هر مقطع برای انسان ها راهنما و الگویی قرار داده که به طور کامل از خود و وابستگی های مادی جدا شده و به عنوان انسان کامل و امام، مظهر علم، حکمت، ‌محبت، قدرت، رافت و مهربانی خدا بوده و عاشق انسانهاست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به درخواست های آنان برای تشکیل مجلس دانش آموزی جهانی گفت: با این ایده کاملا موافقم چرا که نگاه ما باید جهانی باشد.

احمدی نژاد همچنین به دانش آموزان وعده داد تا در پاسخ به درخواست هایشان یک ساعت از زمان تشکیل جلسه هیات دولت در حضور دانش آموزان برگزار شود و در ادامه به اعضای مجلس دانش آموزی پیشنهاد کرد تا در راستای استفاده از تجربیات اعضای دوره های قبل این مجلس، سالانه نشست های مرتبی را با حضور تمام اعضای دوره های گذشته ادوار مجلس دانش آموزی برگزار کنند.

رییس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تعطیلی آخر هفته مدارس اظهار داشت: باید كلمه تعطیل را تغییر داد چرا كه جمعه ها اصلی ترین زمان تشكیل كانون خانواده و كنار هم بودن تمام اعضای خانواده است و این با تعطیلی كه معنای معطل ماندن است همخوانی ندارد.