مجلس سکان فرهنگ کشور رابه امیر صالح دولت بسپارد

مجلس دهم یکی از مهم ترین امتحاناتش را پس می دهد و ملت ایران نظاره گر این هستند تا عملکرد موکلین خود را در این آزمون مهم رتبه بندی نمایند.

دولت هم در پایان دوره چهار ساله و در آستانه یک انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز قرار دارد.

از طرفی بدون شک مقوله فرهنگ بسیار حیاتیست و در اهمیت آن استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرهنگ همان چیزی است که بنده جانم را برایش می دهم ، کفایت میکند.

تمام قوا و همه ی مردم با موضوع مهمی به نام فرهنگ سر و کار دارند و مسئولیت عظیم هماهنگی های فرهنگی در حقیقت بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیست و کسی که سکان این مجموعه را به دست می گیرد در حقیقت یک نخبه علمی و فرهنگی باید باشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کسی نیاز دارد که در کمال آرامش و اقتدار در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای قوانین فرهنگی با تسلط به مباحث علمی گام بردارد.

هنرمندان و هنردوستان ، اهالی سینما ، تئاتر و موسیقی ، نویسندگان ، خبرنگاران و اصحاب رسانه ، ناشران و همه آنها که عضو خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند منتظرند تا به عملکرد مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده نمره بدهند‌.

ریاست دولت یازدهم با معرفی سید رضا صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حقیقت امیری صالح و کاربلد را بدین منظور انتخاب نموده که با توجه به توانمندی ها و ویژگی هایی که در سید رضا صالحی امیری وجود دارد بطور قطع و یقین در همین مدت کوتاه باقی مانده از عمر دولت یازدهم قادر به رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود. و یقینا تحولی ژرف در مجموعه ایجاد می نماید.

صالحی امیری وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی چارچوب های نظام را می شناسد و انسانی ولایتمدار ، قانون مدار ، مبادی آداب و متخلق به اخلاق نیکی نبوی است.

او می داند وقتی قرار است خادم فرهنگ کشور شود مخاطبانش تنها چند رسانه یا انجمن فرهنگی و هنری نیستند بلکه در حقیقت مردم بزرگ و عزیز ایران مخاطبین او هستند.

حضور سید رضا صالحی امیری با خدماتی در عرصه های گمنامی دلیل محکمی است که میتوان انتظار داشت او در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی جهاد فرهنگی را بمعنای حقیقی شکل خواهد داد.

مسئولیت های او در استان های مختلف و ارتباط نزدیکی که با اهالی فرهنگ این مرزو بوم داشته ، حضورش در راس وزارت ورزش وجوانان و همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز تجارب انبوهی را در کنار سوابق علمی و دانشگاهی صالحی امیری قرار داده که اگر بلطف الهی نمایندگان مجلس دهم توجه ویژه ای داشته باشند و با رای قاطعی به او رای اعتماد بدهند در حقیقت امیری صالح از سلاله صدیقه کبری (ع) بر فرهنگ کشور می گمارند.

یقینا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دغدغه ها و مطالبه های فرهنگی زیادی دارند که بدون شک سید رضا صادحی امیری می تواند رافع آن دغدغه ها و پاسخگوی مطالباتشان باشد.

در خصوص رای اعتماد بالا به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر سید رضا صالحی امیری از نمایندگان مجلس دهم انتظار ویژه داریم.

امیدواریم مجلس دهم با رای اعتماد قاطع به صالحی امیری کمک کند تا قطار فرهنگی کشور با سرعت بیشتری در مسیر حرکت نماید.

 

 

محمد علی روشن ، روزنامه نگار