پاسخ عارف درباره لغو دیدار فراکسیون امید با سردار سلیمانی

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید که همزمان ریاست موقت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را عهده‌دار است در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اختلاف بین شورای سیاستگذاری و شورای هماهنگی اصلاحات بیان کرد: بعضی از افراد معتقدند شورای سیاستگذاری نتوانسته سبب تقویت اعضا شوند. اگر این مسئله وجود داشته باشد، تلاشمان این است که در شورای عالی سیاستگذاری این تقویت ایجاد شود.

«شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان» در آستانه انتخابات مجلس دهم با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی چهره‌های غیرحزبی عضو این جناح سیاسی تشکیل شد تا برای انتخابات مجلس و نحوه ورود اصلاح‌طلبان به این انتخابات برنامه‌ریزی کند.

با این حال به تازگی 7 حزب اصلاح‌طلب شامل  مجمع نیروهای خط امام(ره) ــ حزب اعتماد ملی ــ حزب مردم‌سالاری ــ حزب اراده ملت ایران ــ مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی ــ انجمن اسلامی مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی اعلام کردند که مأموریت شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی پایان‌یافته و  ادامه فعالیت این شورا  بلاموضوع است.

وی درباره رایزنی‌های صورت گرفته برای برگزاری جلسه فراکسیون امید با رئیس جمهور گفت: تعامل فراکسیون امید با دولت بسیار خوب است اما هر قرار و مداری نیاز به زمان دارد و همواره با اعضای دولت از جمله رییس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهیم.

رییس فراکسیون امید با بیان این‌که انتخاب یک نفر از اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون به‌منظور انجام رایزنی برای دیدار با رییس‌جمهور صحت ندارد، گفت: نیاز به رایزنی نیست؛ قرار بود روز پنجشنبه با رئیس‌جمهور دیدار کنیم که با توجه به این‌که 5 نفر از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون در سفر بودند، این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

عارف درباره نظارت شورای نگهبان بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: آقای کدخدایی با اصلاح نظر خود، به قانون استناد کردند و اعتقاد ما نیز این است که باید با استناد به قانون مسائل دنبال شود و شورای نگهبان هم بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارد و بر اساس قانون فعلی این نظارت تا زمان برگزاری انتخابات و انتخاب نمایندگان است و پس از آن با سازوکاری که در قانون تعیین شده، این نظارت در مجلس انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مخالفت مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: طبیعتاً توقع نداریم تندرو‌ها از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت کنند؛ آقای دانش آشتیانی معلم آموزش و پرورش بوده و در موسسه فرهنگی مفید خدمت کرده و سال‌ها معاون وزیر علوم بوده و در این وزارتخانه نیز خدمات ارزشمندی داشته است.

رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: شخصاً امیدوارم هر سه وزیر موفق به کسب رای اعتماد شوند و با‌شناختی که از هر سه گزینه دارم، معتقدم هر سه وزیر پیشنهادی، افرادی شاخص و برجسته هستند اما اجازه بدهید نظر رسمی فراکسیون را پس از جلسه فردا اعلام کنیم.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درباره لغو دیدار با سردار سلیمانی و دریادار شمخانی با فراکسیون امید تصریح کرد: دیدار با بزرگان و مسئولان ارشد جلسه‌هایی داریم که متاسفانه درحال حاضر این مسئله با رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی همزمان شده و طبیعتاً جلسه‌های عادی فراکسیون به تعویق افتاده است.

عارف در پایان تصریح کرد: امیدواریم پس از برگزاری جلسه رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی، در اولین فرصت نسبت به برگزاری این دیدار‌ها اقدام خواهیم کرد.