لی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره تغییر وزرا توسط رئیس‌جمهور در ماه‌های باقی‌مانده کار دولت، گفت: انتظار این بود که روحانی زودتر از این برای تغییرات در کابینه اقدام می‌کرد و من این تغییر را مثبت ارزیابی می‌کنم.

صوفی با بیان اینکه قطعاً وزرای پیشنهادی برای این چندماه باقی‌مانده انتخاب نشده‌اند، گفت: وزرای پیشنهادی در صورت رأی آوردن دوباره آقای روحانی برای 4 سال آینده درنظر گرفته شده‌اند. این وزرا در صورت کسب رأی اعتماد باید فعال‌تر از وزرای سابق باشند تا در دوره بعد هم رأی اعتماد مجلس را جلب کنند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در تشریح برکناری سه وزیر دولت یازدهم گفت: در وزارت ارشاد این تغییر ناخواسته بوجود آمد و قبلاً جایی نشنیدیم روحانی قصد تغییر در وزارت ارشاد را داشته باشد اما به‌هرحال شرایطی بوجود آمد که جنتی استعفا کرد و روحانی به این تغییر تن داد. وزارت آموزش و پرورش چون در معرض استیضاح قرار گرفته بود این تغییر اتفاقی رخ داد اما بنظر می‌رسد تغییر در این وزارتخانه از قبل در برنامه رئیس‌جمهور بود.

وی افزود: وزیر ورزش نیز جرو گزینه‌های سوم  و چهارم روحانی  بود و به دلیل نتایج نامطلوب، روحانی ترجیح داد گزینه‌های قبلی حاکم باشند و بهمین دلیل سلطانی‌فر را معرفی کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه این تغییر در وزرای اقتصادی هم لازم است، گفت: از روحانی انتظار داریم برای رویکرد «خروج از رکود» و «تقویت رونق اقتصادی» تجدید نظری در تیم اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر صحبتهای زیادی درباره تغییر وزرا شد و مجموع این حرفها این دغدغه را برای روحانی بوجود آورد و خیلی زود تسلیم نقدها نسیت به کابینه شد و به اولین جرقه‌ای که زده شد پاسخ مثبت داد.