اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز حمایت از روحانی ندارند

در ادامه تحلیل‌ها درباره آرایش نیروهای سیاسی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران، یک پایگاه آمریکایی به موضوع فقدان گزینه‌ای غیر از حسن روحانی برای اصلاح‌طلبان پرداخته است.

المانیتور در گزارشی با تیتر «چرا اصلاح طلبان گزینه‌ای جز حمایت از روحانی ندارند»، درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران تحلیلی ارائه داده است.

در این گزارش ابتدا به موضوع دلخوری یک شخص محوری در اردوگاه اصلاح طلبان از دولت حسن روحانی پرداخته است.

در گزارش این پایگاه تاکید شده که «محمدرضا عارف در انتخابات سال 1392 به نفع حسن روحانی کنار کشید اما حمایت او را برای معاونت اولی رئیس‌جمهور و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی را به دست نیاورد.

المانیتور نوشت: «گفته شده که پیروزی قاطع علی لاریجانی برای ریاست مجلس، بار دیگر عارف را ناامید و دلسرد کرد طوری که او تا به امروز از اعلام حمایت از انتخاب مجدد روحانی امتناع کرده است».

در ادامه این گزارش، به نقل از یک نماینده مجلس شورای اسلامی از لیست اصلاح طلب «امید» در شهر تهران اظهارنظری منتشر شده است.

این نماینده که المانیتور به نامش اشاره نکرده، گفت: «آقای عارف احساس می‌کند که به روش نانجیبانه‌ای از حقوقش محروم شده، او خیلی افسرده است و آن‌چنان میلی برای ابراز عقیده یا ایفای نقش فعال ندارد».   

در ادامه این گزارش به موضوع فقدان گزینه‌ای غیر از حسن روحانی در اردوگاه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران اشاره شده است.

المانیتور می‌نویسد: «این امکان وجود دارد که اصلاح طلبان به این درک رسیده‌اند که آنها هیچ گزینه دیگری غیر از روحانی ندارند و فقدان حمایت آنها می‌تواند برای اعمال فشار بر رئیس‌جمهور به منظور دادن نقش بیشتر به آنها در دولت آینده باشد».