به گزارش ايلنا، بادامچيان در اين گردهمايي در بخش اول سخنان خود در مورد تحولات بینالمللی و منطقه، اظهار داشت: وضعیت کنونی جهانی بسیار خاص است، موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری انسانی در کشورهای غیر اسلامی به دلیل رفتار دیکتاتوری حکومتهای آنها و افکار سوسیالیستی و کمونیسیتی آنها موجب شده دنیا در آستانه یک تحول عظیم قرار گیرد.

وی افزود: در بیش از ۸۰ شهر بزرگ دنیا به خصوص آمریکا و غرب تظاهرات گسترده ای برپا است و شعار اصلی آن‌ها اینست که ۹۹٪ مردم با ۱٪ حاکمان خود مخالفند و خواستار برکناری آن‌ها هستند. این سخن بسیار بزرگی است و برخواسته از یک بیداری عمیق در وجود انسان‌هاست. کار بجایی رسیده که حکام این کشورها دیگر نمی‌توانند با فریب و دروغ و وعده های پوشالی به وضعیت ایجاد شده سامان دهند. حکومت‌های غربی همان بلاهایی را که بر سر ملت‌های بیدار شده اسلامی شامل سرکوب، شکنجه و … می‌آورند بر سر مردم خود آورده و دیگر بحثی از حقوق بشر نمی‌کنند.

بادامچیان تصریح کرد: مردم غرب اقتدار ایران بعد از انقلاب اسلامی و اقتدار گروه بسیار کوچک حزب ا… لبنان در منطقه را دیده‌اند و با خود اندیشیده‌اند که با توجه به گسترش وسائل ارتباط جمعی و شکوفایی فکری در میان مردم غرب چرا باید از مردم ایران و لبنان عقب بیافتند.

وی افزود: باید به حکام این کشورها یادآور شد که سرکوب جواب نخواهد داد و در مقابل اعتراض‌ها را گسترده تر خواهد کرد. غربی‌ها نه از نظر اقتصادی قادر به رفع این مشکلات هستند و نه از نظر سیاسی. برخی بر این عقیده هستند که خیزش‌های ایجاد شده در غرب بر پایه مسائل اقتصادی است اما باید این نکته را یادآور شد که تظاهراتی که انجام می‌شود و شعارهایی که در آن سر داده می‌شود همگی بر علیه نظام لیبرال دمکرات کاپیتالیستی غرب است و این نشان می‌دهد که مردم این کشورها به دنبال یک نظام نجات دهنده الهی می‌باشند و اینجاست که به صحبت‌های امام امت می‌رسیم که اسلام همه جهان را در بر خواهد گرفت.

با دامچیان با بیان اینکه نظامی که امام خمینی با بینش بالای خود ایجاد نمود تنها راه نجات و آزادی ملت‌هاست، خاطرنشان کرد: بحران غرب یک بحران نهادینه اجتماعی است که موجب لرزاندن پایه های تفکری لیبرالیسم گردیده است و در ادامه دیر یا زود شاهد بروز سونامی در این حکومت‌ها خواهیم بود. مردم در غرب بیدار شده‌اند و دیگر فریب رفتار اصطلاح دمکرات مابانه حاکمان خود را نخواهند خورد.


اوی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها وقتی نمی‌توانند مسئله اقتصادی یک کشور کوچک مانند یونان را حل نمایند چگونه به دنبال حل مسئله اقتصاد جهانی هستند.

بادامچیان در ادامه در مورد تحولات منطقه گفت: در مسئله منطقه خاورمیانه نهضت ایجاد شده در حال عمیق شدن و گسترده شدن است. این نهضت مانند انقلاب ایران به پیش می‌رود همان‌گونه که ما ۱۵ خرداد و مسئله طلاب فیضیه قم را داشتیم آن‌ها نیز به همین صورت مناسبت‌های مختلف را دارند و با توجه به اینکه این قیام‌ها از درون نمازهای جمعه و … سرچشمه گرفت بر خلاف نظر غربی‌ها این جنبش‌ها کاملا اسلامی است.

وی افزود: در مصر شورای نظامی این کشور بین حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک و مردم مانده است و هر از چند گاهی به دنبال حرکت‌های مردم رفتار سرکوبگرانه انجام می‌دهد.
جنبش‌های غربی و بیداری اسلامی در منطقه باید فرصتی باشد جهت استفاده اندیشمندان ایران اسلامی برای برنامه ریزی آینده کشور و منطقه، می‌توان از این حرکات به عنوان فرصت برای کشور استفاده نمود. آمریکا و استکبار جهانی با توجه به اقتدار ایران همیشه در پی ضربه زدن به نظام ما می‌باشد. ۳۰ سال است انواع تحریم‌ها را بر ما اعمال نمودند باید توجه داشت که تحریم برخی موارد کشور را دچار مشکل کرده است ولی آسیبی به ایران وارد نشده است و این آمریکاست که آسیب پذیر شده است.

بادامچیان خاطرنشان کرد: در این چند روز هم با طرح مسئله بسیار مضحک ترور سفیر عربستان در آمریکا، در پی ضربه زدن به ایران می‌باشند. باید به آن‌ها یادآور شد که ایران اسلامی هیچ احتیاجی به ترور ندارد زیرا افکار بلند رهبری در ۲ کنفرانس برگزار شده اخیر در کشور نشان داده که تمامی مسلمانان جهان سخنان ایشان را الهام بخش میدانند و با توجه به تفکرات ایشان و عدم سازش با رِژیم صهیونیستی شاهد هستیم که اسرائیلی که اصلا فلسطینیان را قبول نداشت حال دست سازش دراز نموده است.

وی افزود: این کاملا واضح و مبرهن است که سران مستکبر جهان حتما تمام تهاجمات و توجهات خود را متوجه به ایران می‌نمایند. اما ملت ایران مراقب است، از حضور مردم در تمامی صحنه‌ها باید تقدیر کرد. در همین چند روزه شاهد هستیم که چگونه مردم غیور کرمانشاه از رهبر و مقتدای خود پذیرایی نمودند. رهبری هم در سخنان خود تکیه بسیاری به پشتوانه مردمی داشتند. حتی فرمودند اگر مسئولی پای خود را کج بگذارد مردم حساب او را مشخص خواهند نمود.

بادامچیان با تاکید بر اینکه آن چیزی که در ایران اسلامی بسیار مشهود است بصیرت رهبری است که موجب ثبات شده است، افزود: امنیت کشور ما حاصل توجهات و بینش والای ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا… خامنه ای است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نکته مهمی که در سفر اخیر مقام معظم رهبری به کرمانشاه وجود دارد لزوم ایجاد یک تحول عظیم و عمیق و آرام در ایران است. در سخنان ایشان این نکته بسیار قابل توجه است که ملت ایران باید با توجه به حفظ آرمان و اعتقادات خود و با توجه به پشتوانه عظیم نیروی انسانی و مالی، تحولی را در همه عرصه‌ها به وجود بیاورند تا معلوم گردد چه کسانی در ظاهر انقلابی در پی ضربه زدن به نظام می‌باشند. کسانی بودند که در ظاهر بسیار تندرو و افراطی بودند ولی اکنون به آن سوی دنیا گریخته‌اند و در سایه استکبار در حال گذران زندگی هستند.

وی تصریح کرد: نباید در کشور ما ساختار اداری مشکل دار داشته باشیم و ساختار قضایی ما در پی مماشات با مجرمین باشد. آقا به صراحت فرمودند آرمان‌ها باید ثابت بماند اما راهکارها تغیر یابد. نباید کشور را اسیر گروه بندی نمود و کسانی را که خود ما تشخیص می‌دهیم اصولگرا بدانیم و بقیه را نفی نماییم. شاخص اصلی اصولگرایی در کشور رهبری است. همه باید باهم وحدت داشته باشیم و دست در دست هم در پی حل مشکلات مردم باشیم. تفکرات ما باید بر اساس حفظ ارزش‌ها باشد و از دعواها بپرهیزیم.

بادامچیان با طرح این سوال که چه دلیلی دارد کشوری که باید اقتصاد خود را بر پایه اقتصاد فقهی اسلامی بنا نهد با الگو گرفتن از اقتصادهای بسیار مشکل دار غرب دچار تورم شود؟ بیان کرد: دلیل اصلی عدم حصول اصل ۴۴ قانون اساسی ذهنیت مسئولان ماست. مسئولی که دارای ذهنیت اقتصاد دولتی است هیچ گاه نمی‌تواند مواد اصل ۴۴ را به درستی حلاجی نماید. اقتصاد اسلامی نه اقتصاد چپ است نه راست و نه بر اساس اقتصاد سرمایه داری. نباید بعد از سه دهه با زهم به دنبال شناخت اقتصاد اسلامی باشیم ما باید به مرحله اجرا رسیده باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جهاد اقتصادی نماییم باید توجه داشته باشیم که کلمه جهاد یک کلمه اسلامی است. نباید بر اساس ذهنیت‌ها تصمیم گیری انجام گردد. احترام تمامی مسئولین سر جای خود ولی لزوم ایجاد تحول بسیار جدی است. برای این کار هم باید از مجلس نهم شروع نمود. با افکار دولتی، غیر روحانی و غیر اسلامی نمی‌توان در مجلس تحولی ایجاد کرد. باید افرادی به مجلس راه یابند که در کنار تخصص مطیع واقعی ولی امر مسلمین و اسلام باشند. باید به دوره مطهری‌ها، بهشتی‌ها و رجایی‌ها و لاجوردی‌ها بازگشت کسانی که خدمت به مردم را یک وظیفه می‌دانستند و هیچ گاه دنبال پست و مقام نبودند. همه وجودشان اخلاص، خدا، روحانیت و اسلام بود.

بادامچیان ادامه داد: از رجایی نماها باید پرهیز نمود، رجایی کسی بود که برای اسلام در مقابل بنی صدر ایستاد و نخست وزیری را تکلیف شرعی خود می‌دانست. همین رفتار است که ما هنوز در حسرت رجایی هستیم. خیلی‌ها آمدند و شعار خوب دادند ولی رجایی نشدند. باید کسانی انتخاب شوند که از لحاظ اخلاقی سرآمد باشند.

این عضو حزب موتلفه ادامه داد: در انتخاب این دوره تمامی اصول‌گرایان با محوریت حضرت آیت ا… مهدوی کنی و آیت ا… یزدی به دور هم جمع خواهند شد و باید از اختلاف و نفی یکدیگر بپرهیزند. ملت هم باید توجه نمایند باید کسانی انتخاب شوند که مقلد بی چون و چرای ولایت باشند و از امام خود جلوتر نباشند.

وی در پایان اظهار داشت: نقطه آغازین تحول در کشور انتخابات مجلس نهم است. اگر کسانی انتخاب گردند که همپا با روحانیت دارای تخصص نیز باشند تحول در ایران اثر گذار خواهد بود.