به گزارش فارس، ماموستا ملاقادر قادری ظهر امروز در اجتماع بزرگ و بینظیر مردم پاوه با خیرمقدم به مقام معظم رهبری و تقدیر از سفر ایشان به شهرستان پاوه و اورمانات، اظهار داشت: آیتالله خامنهای رهبر فرزانه، حکیم و دلسوز جمهوری اسلامی ایران، بدین وسیله از طرف علما و مشاهیر و مردم شهرستانهای روانسر، جوانرود، ثلاثباباجانی و پاوه و در یک کلام اهل سنت استان کرمانشاه مقدم حضرتعالی را گرامی میداریم.

وی ادامه داد‌: امیداورم این سفر و حضور پر خیر و برکت رهبری منشا تحولات مهم در زمینه معنوی‌، ا‌قتصادی و فرهنگی باشد.

امام جمعه پاوه اضافه کرد‌: اهل سنت پیرو امام شافعی رحمت‌الله علیه هستند که به جرم محبت اهل بیت رسول الله(ص) دستگیر‌، تهدید و محکوم شد ما مردم منطقه عاشق حضرت محمد‌(ص) و اهل بیت(ع) هستیم و ارادت ما به انقلاب جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبری نشئت گرفته از ره وروش شخص صالحمان است.

وی با اشاره به اینکه زمانه شناسی ‌و آگاهی رهبری بر مردم پاوه و اورامانات پوشیده نیست تصریح کرد: زمانی که شخص شما به ترجمه تفسیر فیضیلان همت ورزیده پیا‌م زمانه شناسی خود را به قاهره و… فرستادید.

وی ادامه داد: هنگامی که بر پویای اقبال استادانه نوشتید و از مقام اقبال تجلیل کردید پیام بیداری و بصیرت خود را به هند، کشمیر و پاکستان فرستادید.

ماوستا قادری با اشاره به سفر اردیبهشت ماه سال ۸۸ رهبری به کردستان که فرمودند: زبان کردی میراثملی ایران است و همچنین در فتوای مهم ۸ مهرماه سال۸۹ در پاسخ جمعی از علما شبه حجاز در قضیه یاسر حبیب فرمودید: اهانت به اصحاب رسول‌الله(ص)، امهات مومنین و اهل سنت حرام است، تمام مردم اهل سنت را ممنون همیشگی خود کردید.

امام جمعه پاوه ادامه داد: مردم این منطقه سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در۱۲ فروردین سال ۶۰ در مسجد صادقیه پاوه و تقدیر ایشان از مردم پاوه و اورامانات در نماز جمعه ۱۵ فروردین ماه سال ۶۰ در تهران هرگز از یاد و خاطره نمی‌بریم.

وی با بیان پیام امام خمینی(ره) در زمان دفاع مقدس که فرمودند: اگر با توپ و تانک‌های و قوای مجهز تا ۲۴ ساعت دیگر به سوی پاوه حرکت نکید همه را مسئول می‌دانم، ادامه داد‌: مرد پاوه و اورامانات این محبت‌ها و حمایت‌های که از این شهرستان شده هیچگاه فراموش نمی‌کنند و همواره دفاع از رهبری را بر خود واجب می‌دانیم.

وی با اشاره به آمار شهدای اهل سنت در جنگ تحمیلی ضد انقلاب افزود: ۳ هزار و یک شهید‌، جانباز‌، آزاده اهل سنت تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد و در حالی که جمعیت پاوه هزار نفر بود ۶۰۰شهید را داده است.

امام جمعه پاوه افزود: مردم پاوه و اورامانت در جنگ نرم‌، تهاجم فرهنگی و تخریب اندیشه‌ها با بصریت و هوشیارانه ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری سه همایش مهم سال ۹۰که بر پایه وحدت‌، آگاهی و بصیرت در شهرستان پاوه، ادامه داد‌: همایش تجلیل از اهل هنر، ادب و حفظ فرهنگ کردی در برابر هجمه غرب و همایش تجلیل از سید هجیج فرزند امام موسی کاظم(ع) که در روستای هجیج کردستان است و همواره هزارو۲۰۰ سال است که مورد احترام مردم کردستان و کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: همایش بیداری اسلامی در منطقه و شمال آفریقا که به حمایت از تونس و مصر با حضور ۵۰ علما از ۱۳ استان برگزار شد.

ماموستا ملا‌قادر با بیان اینکه شهرستان اورامانات و پاوه ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بوده‌اند و هیچگاه نماز جمعه را ترک نکرده‌اند تصریح کرد‌: مردم این منطقه وجود رهبری را باران پاییزی می‌دانند که غبار‌ها را از منطقه خواهد شست.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان پاوه و اورامانات افزود: ۸سال در تیرس دشمن بوده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه در ۳۵کیلو‌متر‌ی مرزی هستیم که نیروهای آمریکایی در کمین هستند و همواره تمام تلاش خود را برای به انحراف کشیدن جوانان این منطقه انجام می‌دهند.

امام جمعه پاوه مشکلات عمده مردم شهرستان پاوه و اورامانات را بیکاری،حل وفصل مشکلات مرزداران و حفظ جایگاه روحانیون بر شمرد.