شکست پروژه افراطی ها برای تخریب قالیباف

وقتی بازی ها و تخریب های سیاسی افراطی های چپ و راست اینگونه صریح و بی محاباست، می بایست در شفاف سازی نیز صریح بود. امری که امروز محمدباقر قالیباف شجاعانه در سخنانش در شورای شهر تهران درباره مساله واگذاری ها، انجام داد.

 استراتژی بازگشت تدریجی جریانات اصلاح طلب به قدرت با تاکتیک هایی همراه شده که اکثرا سلبی و در نفی رقیب هستند. یکی از اهداف اصلی این جریان در کنار فرستادن مجدد حسن روحانی به پاستور، به دست آوردن بیشترین کرسی های شورای شهر تهران است تا ساختمان خیابان بهشت را به زیر سیطره خود درآورند. پیش از این در سال 92 نهایت تلاش خود را به کار بردند ولی با اختلاف اندک، سکان هدایت تهران در دست جریان خدمت گزار انقلابی باقی ماند.

نگاهی به کارنامه 12 ساله مدیریت قالیباف در تهران نشان می دهد، تغییرات و تحولات عمده ای در این شهر از لحاظ زیرساختی و پیشرفت، روی داده که می توان گفت، در مقایسه با دوره های گذشته، کارنامه به مراتب عمل گرایانه تر و موفق تری ارائه داده است. وی در سخنان امروز خود عنوان کرد: "در ۸ سال گذشته همه سیستم‌های اتوماسیون برقرار شده و ۸ میلیون سند و مکاتبه انجام شده است یعنی روزانه ۴ هزار نامه به مجموعه وارد شده است... خواسته‌ام این بود که مجموعه شهرداری را شیشه ای کنم و الان هیچ سازمانی مانند شهرداری نیست."

ولی این کارنامه در چند سال اخیر مورد هجمه نه تنها اصلاح طلبان بلکه برخی از چهره های منتسب به اصولگرایی نیز قرار گرفته است. عناد و دشمنی در این هجمه ها و تخریب ها کاملا آشکار است و با نزدیک شدن به انتخابات سال 96، سطح تخریب ها افزایش نیز یافته است. اما دلیل این هجمه ها چیست؟ به طور قطع می توان ترس جریان های تخریب گر را از قالیباف به عنوان یکی از نیروهای انقلابی و اصولگراست که اتفاقا می تواند با توجه به کارنامه قابل قبول اجرایی و دارا بودن مقبولیت و وجهه در میان افکار عمومی، در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک وزنه سنگین حضور یابد و حتی انتخابات شورای شهر را نیز تحت تاثیر قرار دهد، دانست.

دامنه حاشیه سازی برای شهردار تهران، به درون شورای شهر تهران نیز راه یافته و اصلاح طلبان افراطی شورای چهارم، به عنوان پشتیبانان اصلی جریان سازی علیه وی عمل می کنند. اما شهردار تهران با حضور در شورای شهر در مقابل هجمه ها قرار گرفت و در مورد مساله واگذاری ها عنوان کرد: " نامه ای محرمانه منتشر می شود که در این زمینه اول باید از حقوق کارکنان شهرداری دفاع و اگر تخلفی است دفاع کنم. واگذاری املاک به تعاونی ها براساس ماده ۴۴ قانون شهرداری ها است و برای ایجاد تسهیلات رفاهی طبق مصوبه قانون هرچه برای کارکنان دولت است برای شهرداری هم هست."

وی درباره روند قانونی واگذاری مسکن به کارمندان شهرداری گفت: "در قانون ماده ۶ تبصره ۲ آیین نامه دولت شهرداری ها را به واگذاری مسکن به کارکنان به صورت انفرادی یا تعاونی مسکن مجاز دانسته است. مستندات قانونی برای کمک به مسکن کارکنان وجود داشت. بر همین اساس در ستاد ساماندهی مسکن ۱۱۴ تعاونی شکل گرفته و بیش از ۲۷ هزار نفر از کارکنان می توانستند در این تعاونی ها حضور داشته باشند."

شهردار تهران در پاسخ به تهمت اختلاس 2200 میلیاردی اعلام کرد که در نامه سازمان بازرسی کشور نوشته شده بود اقدامات سوء به حیف و میل اموال شده است؛ این نامه یکی از کارکنان بازرسی برای جمع آوری اطلاعات است. در آن نامه آمده بود یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع ضربدر ۲ میلیون عددش هرچقدر می شود، اختلاس انجام شده است. در واقع این استدلال آن کارمند سازمان بازرسی بود که برای ۶۰ نفر ارسال شد و ایجاد نگرانی کرد؛ اصلا رقم ۲۲۰۰ میلیاردی وجود خارجی ندارد.

اما درباره اعضای شورای شهر نیز اتهاماتی از سوی تخریب گران مطرح شده بود که حتی پای اعضای خوشنام شورا را نیز به میان کشیده بود. قالیباف در بیان جزئیات این امر خاطر نشان ساخت: "هیچکدام از اعضای شورای شهر از امتیاز مسکن و واگذاری که به بقیه داده شده برخوردار نشدند. یک نفر آقای ساعی است که عضو تعاونی نبوده بلکه در قهرمانی المپیک ۲۰۰۸ ، شورا تصمیم گرفت واحد آپارتمانی هدیه بدهد و عضو دیگر آقای پیرهادی است که ۱۵ ساله کارمند شهرداری است و مانند بقیه عضو تعاونی بوده که البته واحدی که گرفته هم وقفی از آب درآمد .پیرهادی بابت کارش در بسیج شهرداری پولی نمی‌گیرد. اگر خانم آباد هم به عنوان آزاده و جانباز از امتبازات قانون ایثارگری برای مسکن استفاده می‌کرد مانعی نبود ولی نکرد."

اظهارات قالیباف به بیان این جزیئات خلاصه نشد و در اقدامی شجاعانه از مردم به خاطر آزرده خاطری در روزهای اخیر عذرخواهی کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنم که تا زمان اعلام گزارش دادستان، آزرده خاطر شدند؛ مردم تهران بدانند که جرم و تخلفی صورت نگرفته است. من از رسانه‌ها تشکر می کنم که در انعکاس اخبار دقت داشتند اما رسانه‌های معاند خارج از کشور جو سازی کردند."

شفاف سازی و پاسخگویی شهردار تهران درباره سوژه تخریب گران یعنی واگذاری املاک، دو بعد دارد از یکسو وی با آغوش باز از قوه قضاییه برای بررسی دقیق دراین موضوع استقبال کرد و از سوی دیگر خود نیز در جایگاه مسئول اول شهر تهران به اتهامات وارده پاسخ داد و تمامی ابعاد ماجرا را روشن ساخت.