روایت دستیار ویژه رهبری از هدف شوم آمریکا در شرق ایران

سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک ایران و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، شرکت کرد.

 

وی در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: امروز بررسی آخرین وضعیت ژئوپلتیکی جهان و منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و ضرورت دارد اساتید دانشگاه‌ها در رشته جغرافیای سیاسی تمرکز علمی ویژه‌ای روی این بحث داشته باشند و آخرین وضعیت دقیق ژئوپلتیکی دنیا را به اطلاع مسئولان سیاسی کشور برسانند.

 

دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: اطلاع از روند تغییرات وضعیت ژئوپلتیکی دنیا می‌تواند به تشخیص صحیح راهبرد دشمن کمک کند و تنها در صورت تشخیص دقیق راهبرد دشمن است که می‌توانیم راهبرد صحیحی برای کشور تبیین کنیم.

 

وی تاکید کرد: امروز ناتو و آمریکا به دنبال توسعه پایگاه‌های نظامی و ایجاد ناامنی در شرق و جنوب شرق ایران اسلامی است.

 

رحیم‌صفوی افزود: اگر ما بدانیم در مقیاس جهانی و منطقه‌ای وضعیت ژئوپلتیکی به چه سمتی می‌رود می‌توانیم راهبرد دشمن را تشخیص دهیم و اگر ما راهبرد دشمن را تشخص دهیم راهبرد خودمان را می‌توانیم درست تبیین کنیم.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: حضور آمریکا در پاکستان و افغانستان جلوگیری از روابط فرهنگی و اقتصادی ما با این دو کشور است.

 

صفوی با اشاره به جنگ عراق و سوریه اظهار کرد: جنگ‌های نیابتی برای از بین بردن کشورهای مسلمان است. سیستم مالی تروریست‌ها را چه کسی تضمین می‌کند چه کسی به آنها توپ و تانک می‌دهد، ردپای آمریکا و ایادی آن در تمام آنها معلوم است.

 

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در عراق به داعش کمک می‌کنند زیرا زیرساخت‌های عراق و سوریه از اهداف دشمن است.