اگر تهران در خطر قرار بگیرد واشنگتن آنها هم در خطر خواهد بود

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در حاشیه روز ملی مبارزه با استکبار  در پاسخ به این سوال که علت امیدواری برخی از جریانات سیاسی داخلی به برقراری ارتباط با آمریکا و مذاکره با آن کشور در حوزه های غیر از هسته‌ای چیست، اظهار داشت: من معتقدم دشمنی آمریکا با ما افزایش پیدا کرده و در طول این ۳۷ سال انقلاب آن یک موردی که آمریکایی ها حسن نیتی هم اگر داشتند که نداشتند و به مرحله عمل درآوردند آن کسانی که به اصطلاح در توهم سازش با آمریکا به سر می برند باید پاسخ دهند که آن یک مورد  کجاست؟

حبیبی گفت: به نظر من آمریکا تا به حال هر کاری توانسته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و اگر هم کاری را نکرده است اینطور نبوده که نخواسته آن را انجام بدهد بلکه نتوانسته است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها مدام می گویند گزینه های مختلفی را روی میز دارند که این حرف آنها دیگر به شکل مضحکی درآمده است و این یک حقیقت است اگر آمریکایی ها بدانند که می توانند با یک حمله سراسری اصولا ریشه نظام جمهوری اسلامی ایران را بزنند قطعا این کار را خواهند کرد و لحظه ای تردید نمی کنند، اما چون می دانند این حماقت را می توانند شروع کنند اما نمی توانند آن را به پایان برسانند چنین نخواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر آمریکایی ها این حماقت را مرتکب شوند پهنه جغرافیایی نبردی را که ما در نظر داریم کل کره زمین است من جمله خود آمریکا، یعنی آنها باید بدانند اگر تهران در خطر قرار بگیرد واشنگتن آنها هم در خطر خواهد بود و به نظر من به این دلیل است که تا به حال آمریکا تجاوز نظامی را علیه ایران انجام نداده است.

حبیبی اظهار داشت: وقتی ما این درنده خویی را از آمریکا می بینیم جای تعجب دارد که برخی در داخل خیال می کنند که سازش‌پذیری با آمریکا امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: اگر یک روزی ما همه تجاوزگری‌های آمریکا را پذیرفتیم، همه زورگویی آنها را قبول کردیم و پذیرفتیم همه آنچه را آنها می گویند، انجام دهیم در آن صورت آمریکایی ها به ما لبخند خواهند زد و روی خوش نشان خواهند داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: به اعتقاد من تنها یک راه در برابر زورگویی آمریکایی ها وجود دارد و آن هم مقاومت کردن است.

حبیبی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال اینکه هر یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه که به روی کار بیایند نسبت به برجام رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ خواهند کرد، چه سیاستی را بهتر است پیش بگیریم که آنها وادار به انجام تعهدات خود در برجام کنیم، گفت: من دشمنی آمریکا را نسبت به ایران هم در حزب جمهوری‌خواه و هم در حزب دموکرات می بینم. کسانی که تصور می‌کنند تفاوتی میان نظر آن دو حزب نسبت به ایران وجود دارد، اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: هر دوی احزاب نام برده شده بر این عقیده اند که هر کاری که از دست‌شان برآید برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، بنابراین امید بستن به خانم کلینتون و یا رقیب وی یک خبط نابخشودنی سیاسی است.

فعال سیاسی اصول‌گرا تاکید کرد: ما باید مقتدر باشیم و این را بدانیم که چه نامزد دموکرات روی کار بیاید و چه نامزد جمهوری خواه جز منافع سرمایه‌داران آمریکایی به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من تصور اینکه می توان با امریکا سازش داشت و با آنها تعامل ایجاد کرد تصوری باطل و خلاف منافع ملی است.