چرا همه اصلاح طلبان در ضیافت روحانی نبودند؟

اعضای هیئت رئیسه فراکسیون امید در حالی روز پنج‌شنبه به دیدار روحانی رفتند که خبرهای هفته‌های قبل از ملاقات اعضای فراکسیون با وی حکایت می‌کرد.

این ملاقات بارها از سوی رئیس‌جمهور به تاخیر افتاده و موجب برخی اعتراض‌ها شده بود. فراکسیون امید حدود 100 عضو دارد و به همین دلیل عارف نتوانست بیش از 103 رای در انتخابات ریاست مجلس به دست آورد. اما گردانندگان آن اصرار دارند خود را اکثریت مجلس جا بزنند و به همین دلیل هم احتمالا ترجیح داده‌اند تمام اعضا را پیش روحانی نبرند.

به گفته صادقی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون امید، «به صورت تلویحی از اظهارات روحانی می‌شد احتمال ترمیم کابینه در حوزه اقتصادی را هم احساس کرد.» در عین حال بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون به ایلنا گفت «در ملاقات با روحانی تاکید شد همراهی نمایندگان اصلاح‌طلب در دوره گذشته مجلس و همراهی اعضای فراکسیون امید با دولت در دوره فعلی، از سر اجبار نیست بلکه اختیاری است.»

اخیرا محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید به عصر ایران گفته بود: نحوه تعامل دولت در معرفی وزرا مثبت نبود و انتقادهای جدی از سوی اعضای فراکسیون امید مطرح شد و آنها گلایه‌مند بودند. رئیس‌جمهور با فراکسیون هیچ مشورتی نکرد و گلایه نمایندگان به حق بود؛ حتی خیلی از نمایندگان  می‌خواستند به وزرای پیشنهادی رای ندهند.