انتقال چهار تن از زندانیان ایرانی در ارمنستان به کشور

سید کاظم سجادی با اشاره به آزادی این زندانیان، گفت: به دنبال تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، وزارت دادگستری این کشور با انتقال چهار تن از زندانیان ایرانی در زندان ارمنستان به ایران موافقت کرد.

وی افزود: قرار است در تاریخ 19 آبان ماه این زندانیان در مرز نوردوز به مقامات ایرانی تحویل داده شوند.

از ابتدای سال جاری این دومین گروه از زندانیان ایرانی است که به ایران منتقل می‌شود.
سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به دیدارهای اخیر خود با نخست وزیر و وزیران جدید انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، دارایی، حمل و نقل و اقتصاد، خاطرنشان کرد: احداث خط سوم انتقال برق ایران - ارمنستان، اتصال شبکه برق ایران به روسیه و گرجستان از طریق ارمنستان، صادرات گاز ایران به اروپا از طریق این کشور، احداث نیروگاه‌های بادی در ارمنستان و توسعه همکاری‌ها در حوزه معادن و همچنین حل مشکلات گمرکی و مالیاتی فعالان اقتصادی ایرانی بخشی از موضوعاتی بود که در این دیدارها بررسی شد.

سجادی ادامه داد: در این ملاقات ها درباره موضوعاتی که قرار است در نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان در آذرماه امسال در تهران بررسی شود به بحث و تبادل نظر پرداختیم. در این دیدارها ما با اشاره به این که باوجود روابط سیاسی بسیار خوب بین ایران و ارمنستان، روابط اقتصادی و تجاری آنها در جایگاه شایسته و مناسبی قرار ندارند بر ارتقای روابط اقتصادی دو کشور تاکید کردیم.