اسرائیل هم به امتناع زیباکلام از زیر پا گذاشتن پرچمش واکنش نشان داد

 عملکرد اخیر «صادق زیبا کلام» و عدم گذر از روی پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا در روزهای گذشته در یک رسانه صهیونیستی انعکاس یافته به طوری‌که از وی به عنوان  انسانی سلیم که قدر روابط سالیان دور ایران اسرائیل را می‌داند، یاد نموده است.

وبگاه «جوییش پرس» در ابتدا با اشاره به روابط قبل از انقلاب رژیم «محمدرضا پهلوی» و اسرائیل نوشت که اسلامگرایان تندرو با قدرت گرفتن در ایران به این روابط خاتمه دادند.

جوییش پرس سپس نوشت: در حالی‌که رژیم کنونی ایران اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند اما هنوز اشخاص سلیمی هستند که قدر این روابط را دانسته و آن روزها ‌را به خاطر می‌آورند.

به نوشته این رسانه اسرائیلی، صادق زیبا کلام در نقطه مقابل مواضع ضد اسرائیلی ایران قرار گرفته به طوری‌که در فیلم ویدیویی اخیر زیباکلام به طور آشکار از برنامه طرح ریزی شده گذر از روی پرچم‌های اسرائیل و آمریکا  که بر ورودی ساختمان‌ دانشگاه تهران (محل مذکور دانشگاه آزاد مشهد بوده است) قرار گرفته بود، اجتناب نمود.

جوییش پرس در خاتمه ضمن اشاره به مخالفت سال گذشته زیبا کلام با مواضع ضد اسرائیلی حکومت ایران،  خواستار حفظ سلامتی او شده و آرزوی مودت و متحد شدن مجدد تهران و تل‌آویو را نمود.