در دنیا و آخرت اعتقادی به اصلاح طلبی ندارم

گروه سیاسی- این مبارز دیرین انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب مسئولیت های مختلفی از جمله در دادستانی کرج را بر عهده داشت و از ابتدا عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران بود.

 

به گزارش افکارنیوز، وی صبح دیروز به دلیل عارضه قلبی درگذشت،این واعظ شهیر تهران گفت و گویی انجام داده بودیم که مواضع صریح وی درباره خط انقلاب و شورای نگهبان و نامزدهای انتخاباتی را نشان می دهد

 

جناب آقای شجونی برخی شخصیت ها برای انتخابات می خواهند نامزد شوند، برخی مسائل هم درباره تائید یا رد نامزدها توسط شورای نگهبان مطرح می شود، نظر شما درباره اینکه کدام شخصیتها می توانند نامزد ریاست جمهوری شوند چیست؟

نظر افراد برای نامزد شدن در انتخابات مهم نیست، مهم نظر شورای نگهبان است، هر کسی کاندیدا شود، نظام ما داوری به نام شورای نگهبان دارد، اگر مورد تائید این داور بود آن طرف می تواند فعالیت کند .

باید دید چه کسانی مورد تائید شورای نگهبان قرار می گیرند تا درباره آنها برای انتخابات بتوان نظر داد.

با توجه به اینکه نیمی از نمایندگان مجلس در انتخابات گذشته جزو طیف اصلاح طلب و اعتدال هستند، نتیجه ریاست جمهوری آینده را چگونه پیش بینی می کنید؟ مجلس چطور آیا این مجلس کارآمدی لازم را خواهد داشت؟

من چون سیاسی هستم اصلا حرف غیر سیاسی نمی توانم بزنم ، پیروزی اصلاح طلبان را مثل پیروزی عربستان سعودی می دانم، عربستان بمب باران می کند، هزاران نفر از مردم یمن را می کشد اما پیروزی مال یمنی ها است.

اصلی ترین اعراب یمنی ها هستند، الان در عین حال پیروزی با یمن است، در این مملکت پیروزی با اصولگراها است، خیلی از اصلاح طلبان نمی دانند که اصلاح طلب یعنی چی

خود اصلاح طلبان نمی دانند چه چیز را می خواهند اصلاح کنند، ما واعظ هستیم و باید روشنگری کنیم تا مردم بدانند.

الان 37 سال است می گویم آقایان اصلاح طلب شما چه چیز را می خواهید اصلاح کنید نمی گویند، قانون اساسی، کمیته امداد، بنیاد شهید، چه چیز را.

پیروزی اصلاح طلبان را شکست آنها می دانم.

اصلاح طلبی میکروبی است که در همه ادیان وارد شده است، ادعای واهی است.

پیامبر اکرم که قرآن را آورد عده ای به جنب و جوش افتادند ، قرآن به اینها می فرماید فساد نکنید، شلوغ نکنید، اینها می گویند ما اصلاح طلبیم، قرآن می فرماید بدانید اینها همانا مفسد هستند.

اگر اصلاح طلبی همان است که در مجلس ششم انجام دادند و حتی فحش ناموسی به شورای نگهبان دادند حتی شعار خروج از حاکمیت دادند و بعد هم خروجی اصلاح طلبان آقایانی شدند که در لندن اتاق فکر درست کردند، کدیور حتی به اسرائیل رفت، شوهر خواهر این فرد که وزیر ارشاد بود به ملاقات ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی رفته بود، گنجی هم که در آنجا با بی بی سی مصاحبه کرد و من مصاحبه اش را دیدم و گفت قرآن کتاب خدا نیست و امام زمان را گفت دروغ است.

بنده نه در دنیا و نه آخرت کوچکترین عقیده ای به اصلاح طلبان ندارم، اگر رهبران اینها هاشمی اند من عقیده ای ندارم، اگر رهبران اینها روحانی و سید محمد خاتمی هستند من عقیده ای ندارم.

من به تمام وجود عقیده ام به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

آقای روحانی که سابقه حضور در جامعه روحانیت مبارز را دارند چرا ایشان مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت؟

 آقای روحانی هفت سال است در جامعه روحانیت مبارز تهران حضور پیدا نمی کند، در مرحله دوم انتخابات احمدی نژاد در سال 88 آقای روحانی و جمعی دیگر جامعه روحانیت را ترک کردند، همین آقای روحانی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در مسجد قنات کوثر جلسه خراسانی ها بود، گفت این آقای شجونی می داند من جزو جامعه روحانیت ام اما نرفته ام، مرحوم مهدوی کنی هفت الی هشت نفر را برای دیدن اش فرستاد ایشان حتی بازدید جامعه روحانیت هم نیامد.

الان از وی دعوت می شود؟

دعوت نمی کنیم

یعنی از جامعه روحانیت حذف شدند؟

آقای مهدوی کنی به شخص من گفت اساسنامه و آئین نامه داریم، هر کس سه بار به جامعه روحانیت نیاید دیگر نیست.

 

مصطفی حسینی