ولایتی: توهم آمریکایی ها برای تجزیه منطقه تعبیر نمی شود
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که بعد از ظهر امروز در دیدار با فیصل المقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: از دولت و ملت سوریه به خاطر نبرد در خط مقدم مبارزه با استعمار و جبهه صهیونیستی و ارتجاع منطقه تشکر می کنیم. سوریه در حال مبارزه با اسرائیل، آمریکا و عربستانی است که توطئه مشترکی را برای کل منطقه تدارک دیده اند.

وی افزود: این توطئه فقط به عراق و سوریه محدود نمی شود بلکه هدف اینها کل منطقه است و سوریه در نوک پیکان مقاومت قرار دارد، بنابراین وظیفه همه ما است که از سوریه پشتیبانی کنیم و این پشتیبانی به معنای حمایت از همه منطقه شامل عراق، یمن و دیگر کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیروزی هایی که دولت و ملت سوریه تاکنون به دست آورده اند، باعث از دست دادن روحیه تروریست ها شده است، افزود: امروز این ضعف روحیه را در حلب، رقه و دیرالزور شاهد بودیم.

پیروزی سوری ها شگفت آور است

ولایتی تاکید کرد: پیروزی شما سوری ها برای دوستان شگفت آور و برای دشمنانتان شوک‌آور بوده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ما مطمئنیم که آمریکایی ها در طرح خود برای منطقه موفق نخواهند شد خصوصا که موصل در آستانه بازپس‌گیری است و نیروهای عراقی در آستانه پیروزی در عملیات آزادسازی موصل هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل آمریکایی ها در این طرح که می خواهند تروریست ها را از موصل سوریه منتقل کنند، موفق نخواهند شد؛ چراکه اگر به سوریه بیاورند با نیروهای با روحیه سوری مواجه خواهند شد و اگر در موصل عراق بمانند، با نیروهای حشدالشعبی روبرو می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: هدف دشمنان مشترک ما و شما تجزیه عراق و سوریه است؛ زیرا اگر این دو کشور به کشورهای کوچک تقسیم شوند، آنها می توانند تسلط پیدا کنند و دیگر این مقاومت جانانه‌ای که امروز وجود دارد، وجود نخواهد داشت و به تعبیر خودشان می خواهند با این طرح برای اسرائیل امنیت به وجود بیاورند ولی این خواب و توهم آنها تعبیر نخواهد شد.