به گزارش آینده، این فرد نزدیك به خاوری گفت: آقای خاوری تا دو روز قبل از خروجش تصمیم به ماندن در ایران داشت، اما با اتفاقاتی كه افتاد، تصمیم وی تغییر كرد.

وی افزود: آقای خاوری قرار بود برای شرکت در مجمع عمومی بانک ملی شعبه لندن به انگلیس سفر کند، اما برخی از مسئولان و دوستان وی به او توصیه کردند با توجه به طرح موضوع پرونده گروه آریا خروج وی در این مقطع از کشور به مصلحت نیست و بر این اساس خاوری از رفتن به لندن منصرف شد.

این تصمیم تا روز چهارشنبه، یعنی دو روز قبل از سفر خاوری پابرجا بود، اما با احضار خاوری به اهواز جهت تحقیق، بنابر تحریک یکی از چهره هایی که خود نیز در این پرونده درگیر است، با وی برخورد تندی شده و او دچار وحشت می شود.

با بازگشت خاوری به تهران در روز چهارشنبه، وی در تصمیم خود برای ماندن مردد شده و روز پنجشنبه به مشورت با حامی جدی خود، محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد می پردازد.

گفته می شود رحیمی از اینکه امیرخسروی در اعترافات خود مطالبی علیه خاوری مطرح کرده، مطلع می شود و بعد از احساس نگرانی از اینکه خاوری هم دستگیر شود، با رفتن خاوری به لندن موافقت و ظرف سه ساعت مقدمات سفر وی به لندن فراهم می شود.

خاوری که به اتفاق عزیزی و سیف، مجمع عمومی بانک ملی لندن را تشکیل می دادند، در لندن به اتفاق حضور داشتند، اما خاوری از این دو نفر جدا شده و تماسهای خود را بی پاسخ می گذارد.

گفته می شود همسر خاوری نیز یک روز بعد از خاوری یعنی جمعه شب از ایران خارج شده و پسر وی نیز که در دبی حضور داشته، به آنان در کانادا می پیوندد.

استعفانامه خاوری در لندن امضا شده و حسینی، وزیر اقتصاد در فرودگاه فرانکفورت آلمان آن را می پذیرد.

این فرد نزدیک به خاوری درباره ویلای وی در کانادا به خبرنگار «آینده» گفت: آقای خاوری این منزل را چند سال قبل به صورت قسطی خریداری کرده و مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به عنوان پیش قسط پرداخت کرده و بقیه را به صورت قسطی تملک کرده است.

وی در خاتمه گفت: البته ما هم قبول داریم كه آقای خاوری تخلفاتی در اداره بانك ملی مرتكب شده و خود وی نیز منكر اشتباهاتش نیست، اما اینكه بخواهیم در فضای كنونی تقصیر مسئولان مافوق و مادون ایشان را گردن وی بیندازیم، جوانمردی نیست. البته همانگونه كه آقای اژه ای گفت، خروج او از كشور باعث شده كه دیگر افراد مقصر در این پرونده بخواهند همه تقصیرها را گردن وی بیندازند و ما هم از طرق مختلف از او خواستیم تا به كشور برگردد؛ اما شرایط روانی و مطالب اعلام شده علیه او موجب شده تا او به هیچ تماسی پاسخ ندهد.