سخنان رهبرانقلاب دردیدار بانخبگان کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، صدها نفر از برگزیدگان و منتخبین علمی، فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی استان کرمانشاه صبح امروز(سه شنبه) و در هفتمین روز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، با ایشان دیدار کردند و به تبادل نظر در زمینه های گوناگون پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از شنیدن دیدگاهها و مطالب ۱۳ نفر از برگزیدگان استان که ۱ ساعت و نیم به طول انجامید، زمینه را برای حرکت کاروان ملی ایرانیان به سمت اهداف و افق های درخشان فراهم خواندند و با تحسین اهداف بلند پروازانه جوانان در ترسیم افق آینده کشور تأکید کردند: به یاری پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ویژه فرهیختگان و نخبگان، ملت عزیز ایران در آینده از ذخایر " علمی و فرهنگی و تمدنی فراوان تری " برخوردار خواهد بود.

ایشان، با ابراز خرسندی از دیدار به یادماندنی و پُر مغز با منتخبین استان کرمانشاه، این استان را سینه ستبر و چهره زیبای ایران در عرصه های علمی، هنری، فرهنگی و ادبی خواندند و با اشاره به روحیه پهلوانی و تلاش تحسین برانگیز انقلابی در استان افزودند: همه ویژگیهای لازم و خصائل نیکو در این استان نخبه پرور جمع شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری آشنایی دیرین خود با شماری از فرهیختگان و اندیشمندان استان کرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقیقی علمی، ادبی و هنری این منطقه، آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست و مراکز تبلیغات و صدا و سیما باید به کمک زبدگان منطقه، در این زمینه تلاش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، هدف اصلی از دیدار با برگزیدگان و منتخبین را " ترویج تکریم نخبگان و صاحبان فکر و خلاقیت "، خواندند و خاطر نشان کردند: قدرشناسی از برجستگان جامعه و احترام به آنها، باید به عرف و عادتی همگانی تبدیل شود.

ایشان، شناسایی و معرفی نخبگان و تکریم آنان را زمینه ساز الگوسازی در جامعه برشمردند و افزودند: انگیزه دیگر رهبری از حضور در چنین جلساتی، تأکید بر ضرورت الگوسازی برای نسل جوان در همه عرصه ها و زمینه هاست.

ایشان، تلاش شبکه های رسانه ای نظام استبداد بین المللی را برای برجسته کردن الگوهای منحرف و سخیف، برگرفته از اهداف خطرناک پروتکل های صهیونیستی دانستند و افزودند: این الگوسازی شبکه ای، بر اساس سیاست های مشخص و مدون صورت می گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، آشکار شدن استعداد ذاتی ملت ایران را دومین هدف دیدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سیاست قدیمی استعمار در تحقیر و ناکارآمد جلوه دادن مردم ایران تأکید کردند: جوانان و نخبگان ملت در ۳۲ سال اخیر بطلان این سیاست ضد ایرانی را با پیشرفتهای گاه اعجاب انگیز علمی و فناوری اثبات کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی، بار دیگر، استعداد ایرانیان را از متوسط استعداد جهانی بالاتر خواندند و با یادآوری تاریخ و میراثپر افتخار فرهنگی کشور افزودند: روزگاری که غرب در تاریکی مطلق علمی به سر می بُرد، ایران پیشتاز و پیشانی قافله برجسته علمی در کشورهای اسلامی بود.

ایشان افزودند: این واقعیات تاریخی، نشان دهنده استعداد برتر و ذخایر سرشار انسانی در این نقطه عالم است که این استعداد ذاتی و درخشان، باید امروز، بار دیگر، آشکار شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اعلام نتایج تحقیقات مراکز جهانی مبنی بر " چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمی ایران در مقایسه با متوسط جهانی " افزودند: با تکیه بر باور جوان ایرانی به استعدادهای خود ضمن حفظ و افزایش این شتاب امیدبخش، به مرزهای کنونی علم می رسیم و با پشت سر گذاشتن این مرزها، افق های نوین علمی را در مقابل جامعه بشری خواهیم گشود.

رهبر انقلاب اسلامی، خدمت به تعالی انسان را هدف حقیقی و اصلی پیشرفتها و برجستگی های بشری دانستند و با اشاره به سوء استفاده زورگویان و سرمایه‌اندوزان جهانی از علم و هنر افزودند: هالیوود به عنوان مرکز سینمای جهانی در خدمت انحطاط بشر است و نصیب ملتهای افغانستان و عراق از علم غربی فقط بمب و سلاح شیمیایی است.

حضرت آیت الله خامنه ای علم و هنر را در ذات خود، موهبت های الهی برشمردند و افزودند: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، این پدیده های متعالی را در خدمت اسلام و معنویت و تعالی بشر قرار خواهد داد.

ایشان در پایان سخنانشان، استفاده صحیح و برنامه ریزی شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگانِ همه عرصه ها را، از واجب ترین وظایف مسئولان خواندند و تأکید کردند: جریان نوآور و خلاق جاری در کشور، باید تقویت شود تا انشاءالله آینده درخشان ایرانیان را رقم زند.

در ابتدای این دیدار جمعی از منتخبین استان کرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهیختگان و برگزیدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامی در میان گذاشتند.

اسامی منتخبین و مهمترین محور سخنان آنها به این شرح است:
ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه؛ بر وحدت سنی و شیعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه های دفاع از اسلام، انقلاب و ایران تأکید کرد.
پرفسور مجتبی شمسی پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف کتاب سال؛ تبدیل پیشرفتهای علمی به فناوریهای مورد نیاز کشور را زمینه ساز شتاب بیشتر اقتدار علمی ایران خواند.
استاد عبدالله جواری، استاد خوشنویسی و چهره ماندگار؛ پیشنهاد تأسیس دانشگاه هنر در استان کرمانشاه را ارائه داد
مریم هاشمی فرود، بسیجی و برنده مدال طلای وشوی مسابقات جهانی؛ ضمن تقدیم مدال جهانی خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لایق ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی، در صورت برنامه ریزی بهتر، درخشش و شکوفایی فراوان تری خواهد یافت.
سیدقباد رهبر زاده دکترای دندانپزشکی، برادر شهید و از هموطنان اهل حق؛ شهیدان جامعه اهل حق را نشاندهنده همراهی همیشگی آنان با انقلاب کبیر اسلامی دانست.
امیرحسین افروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمی و فرزند شهید؛ خواستار حمایت بیشتر و برنامه ریزی شده مراکز مربوط از استعدادهای جوان و تجهیز دانشگاههای استان شد.
زهرا جامه بزرگ، رتبه اول دکترای دانشگاه علامه طباطبایی، توجه بیشتر به " تکنولوژی آموزشی " را در حل برخی مشکلات آموزشی اجتماعی مؤثر دانست.
جهانبخش رحمتی از سران و معتمدان ایل ترکاشوند، گفت: عشایر به عنوان سربازان اسلام و ایران همچنان در صف مقدم همه عرصه های دفاع از انقلاب قرار دارند.
استاد محمدعلی سلطانی، پژوهشگر و نویسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ کهن و غنی استان، روابط برادرانه پیروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و این استان را از پایگاههای خدمات متقابل اسلام و ایران دانست
آسیابانی از فرماندهان و بسیجیان دوران جنگ تحمیلی با خاطراتی از حماسه دفاع مقدس، فضای جلسه را با عطر ایثار و استقامت رزمندگان و شهداء معطر کرد.
هوشمند دولت یاری، کشاورز نمونه گندم کار و جوان برگزیده جشنواره علی اکبر، ایجاد تشکل های مردمی در بخش کشاورزی را باعثثبات قیمت ها و توسعه صادرات کشاورزی استان دانست.
مریم صحرارو، رتبه اول المپیاد شیمی، تسریع در تکمیل طرح پردیس غرب کشور را خواستار شد.
امید اسلام پناه، دبیر نمونه کشور، زبان فارسی را دارای ظرفیت تبدیل شدن به زبان مرجع علمی در جهان دانست و برای تحقق این مهم پیشنهاداتی بیان کرد.
در پایان این دیدار منتخبان و برگزیدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.