واکنش مطهری به بٌرد مرد جنجالی/به نفع ایران است

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت:‌ من معتقدم انتخاب ترامپ بیشتر به نفع کشور ایران است زیرا اولا نگاه خوبی به مسئله سوریه دارد و همچنین تمایل به نزدیکی با روسیه در نگاه وی احساس می‌شود. البته این نکته هم قابل توجه است که وی نگاه خوبی به عربستان ندارد.

وی در ادامه افزود: به نظر من مخالفتش با برجام هم به نفع ایران هسته‌ای است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های دمکرات‌های آمریکا اظهار کرد: ترامپ و جمهوری خواهان سیاست‌های صادقانه‌تری دارند و با این گونه افراد بهتر می‌توان کار کرد. دمکرات‌ها و کلینتون از سیاست به اصطلاح با پنبه سر بریدن تبعیت می‌کنند و نسبت به جمهوری‌خواهان سیاست‌های موذیانه‌تری دارند.

علی مطهری همچنین درباره نشست با صالحی‌امیری وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد که وی به زودی برای ارائه برنامه‌‌های این وزارت‌خانه به مجلس شورای اسلامی می‌آید.

وی درباره مشکلات فرهنگی موجود در کشور و دغدغه‌های مراجع تقلید و علما و صاحب‌نظران فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات در جلسات رای اعتماد به وزیر مربوطه مطرح شد . از جمله این بحث‌ها ممنوعیت برخی کنسرت‌ها و مشکلاتی درباره فیلم‌های سینمایی بود.