تمامی طرفین توافق هسته‌ای به برجام پایبند باشند

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه انتظار دارد که توافق چندجانبه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران که سال‌ها میان ایران و 6 کشور به مذاکره گذاشته شده بود و در نهایت مهر تأیید شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل را نیز بدست آورد، پس از ورود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید نیز همچنان اجرا شود و تمامی طرفین این توافق به آن پایبند باشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز جمعه در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد، «انتظار نداریم که برجام با ورود ترامپ به کاخ سفید آنچنان که قبلا در رسانه‌ها مطرح شده بود، کنار گذاشته شود».

وی افزود: «چرا که این توافق یک توافق چندجانبه است و شورای امنیت سازمان ملل و همچنین شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا آن را تأیید کرده اند».

دونالد ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا در موضع‌گیری خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) اعلام کرده بود که این یک توافق بد است و عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت. وی در ماه جولای در جمع هوادارانش در یکی از شهرهای ایالت کانادا مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران مردم آمریکا را تحقیر کرده است. «مایک پنس» گزینه دونالد ترامپ برای پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا نیز در ماه اکتبر اعلام کرد، در صورت پیروزی نامزد جمهوریخواه در انتخابات، دولت او برجام را پاره خواهد کرد.