واکنش حق شناس به حمایت مشروط اصلاح طلبان از روحانی

محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره جدا شدن برخی احزاب از شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه بازگشت این احزاب را فراهم کنیم. دو تشکل انجمن اسلامی معلمان و انجمن مدرسین دانشگاه‌ها همان ابتدا به شورا پیوسته‌اند و برخی گروه‌ها مانده که تلاش می‌شود زمینه حضور آنها فراهم شود. 

وی درباره علت جدایی این احزاب از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: حرف آنها این است که ما باید به سمتی برویم که تحزب در ایران ریشه بگیرد و تا زمانی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از احزاب اصلاح‌طلب فعالیت می‌کند نیازی به شورای سیاستگذاری نیست. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره فعالیت‌های حزب متبوعش در انتخابات سال آینده، گفت: حزب اعتماد ملی ساز و کارش آماده شده و به زودی کمیته انتخابات و ستاد انتخابات فعال می‌شود. کمیته تعاملی هم به ریاست قائم مقام حزب و متشکل از 7 نفر از اعضای شورای مرکزی و دبیران استان‌ها تشکیل شده تا ساز و کار تعامل با شورای هماهنگی و شورای سیاستگذاری را برقرار کند. 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نظر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر ارائه یک گزینه دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری در کنار حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: به نظر من این طرح منطقی است. ارائه گزینه دیگر به معنای رقیب جدید نیست بلکه به نوعی پوشش دادن به مسئله انتخابات است. البته این طرح هنوز قطعی نشده و به مرور زمان در کمیته سیاستگذاری شورای عالی بحث و بررسی می‌شود. 

وی افزود: در انتخابات چیزی قابل پیش‌بینی نیست و جریان اصلاحات هم باید همه احتمالات را در نظر بگیرد. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره طرح «حمایت مشروط» از روحانی که اخیراً برخی اصلاح‌طلبان عنوان می‌کنند، متذکر شد: همه ایده‌هایی که تاکنون مطرح شده زمینه عملیاتی پیدا نکرده و باید در کمیته‌های چهارگانه شورای عالی سیاستگذاری از جمله کمیته سیاستگذاری بررسی شود.