مصاحبه خرازی با روزنامه انگلیسی درباره برجام پسا ترامپی

صادق خرازی تحلیلگر ایرانی نزدیک به اصلاح طلبان به روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گفت: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بخواهد توافق هسته‌ای را همانند وعده‌ای که در طول مبارزات انتخاباتی داده از ریل خارج کند ایران آن را نخواهد پذیرفت. 

به دنبال پیروزی آمدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشاور وی روز گذشته گفت که ترامپ توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را به این شکل قبول ندارد و قصد دارد بعضی از بندهای آن را تغییر بدهد.

وی افزود: ایران آماده است درباره امکان همکاریهای استراتژیک در منطقه خاورمیانه با آمریکا تعامل کند. اگر آمریکا حسن نیت نشان دهد ما می‌توانیم در زمینه تهدیدهایی نظیر داعش، طالبان و در زمینه تنش بین عربستان و یمن با هم همکاری کنیم.

خرازی در این مصاحبه همچنین گفت: توافقی که مورد حمایت جامعه بین المللی است نمی‌تواند براساس دیدگاه یک طرف تغییر کند و ایران نیز هیچ گونه تغییری در آن را تحت هیچ شرایطی نخواهد پذیرفت. 

وی تاکید کرد که این سیاست ایران است و هیچ عقب گردی نخواهد داشت.

خرزای که سفیر ایران در پاریس در سال 2003 بود است افزود: اگر دونالد ترامپ باهوش باشد باید به ایران به چشم یک فرصت نگاه کند همانطور که روسیه از این موقعیت استراتژیک و بی نظیر ایران در منطقه استفاده می‌کند.

وی ادامه داد که با این حال ما باید منتظر باشیم ببینیم که دکترین امنیتی ترامپ چیست و چه کسانی در این زمینه به او مشاوره خواهند داد.