ما در حال رصد دولت جدید آمریکا هستیم

علاءالدین بروجردی در گفتگویی اظهار داشت: ترامپ دوران تبلیغات و شعارهایی که در آن دوران می داد با ترامپ دوران ریاست جمهوری متفاوت خواهد بود و ناگریز است به واقعیت ها، مسائل و حساسیت ها توجه کند.

وی افزود: اتفاقی که در آمریکا افتاد، اتفاقی مهمی بود، این انتخاب یک نظر منفی ملت آمریکا نسبت به سیاست های حاکم بر این کشور است.

بروجردی ادامه داد: این ها در طول سالیان طولانی گذشته باعث شدند هزاران نفر آمریکایی در بحران های منطقه جان خود را از دست بدهند و صدها میلیارد دلار از ثروت مردم آمریکا هزینه شود و به هدر رود. در بحران های تحمیلی که آمریکایی ها عامل آن بودند این اتفاق از این نظر اهمیت دارد و ما پس لرزه های آن را در عرصه اروپا هم مشاهده می کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ابتدا نظرمان این بود که استراتژی آمریکا جدای از دو حزبی که گاهی حاکم می شوند مقابله با جمهوری اسلامی و ماهیت انقلاب اسلامی است؛ بنابراین ما امیدی به آمریکایی ها نداریم و هیچ برنامه ای را هم متناسب با این که چه شخصی در آمریکا به قدرت برسد، تنظیم نمی کنیم.

بروجردی تاکید کرد: سیاست ما سیاست مستقلی است که بر اساس منافع ملی ترسیم می شود و رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست گذار کلان نظام، طبق قانون اساسی سکان دار این حرکت انقلابی هستند.

وی یادآور شد: برجام به عنوان یک تعهد بین المللی رسمی با پشتوانه قطعنامه سازمان ملل است که طرف مقابل ما آمریکای تنها نیست بلکه 6 کشور آن را امضا کرده اند و در دستور اجرا دارند؛ اگر یک کشور از 6 کشور این تخلف را انجام دهد که تا به حال نیز انجام داده است، در روند اجرایی در واقع در همان محدوده یک کشور اثر منفی می گذارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در حال رصد دولت جدید آمریکا هستیم و منتظریم ببینیم چه کسی مسئولیت پیدا می کند و چه اتفاقی می افتد.

بروجردی خاطرنشان کرد: از ابتدا هم فضای حاکم بر رابطه ترامپ با روسیه رابطه مثبتی بوده است، این پدیده جدیدی نیست. آن چه برای ما مهم است این است که شاهد نوعی تغییر در سیاست های منطقه ای آمریکا باشیم، باید این کشتار افسار گسیخته ضد حقوق بشری عربستان در یمن متوقف بشود؛ تا به حال هزاران زن و کودک به خاک و خون کشیده شدند و آمریکا حمایت تمام عیار انجام داده است.

وی اظهار داشت: آنچه باید دنبال شود، تغییر سیاست های ضد حقوق بشری و جنایات کارانه آمریکا در منطقه است.