توجیه عجیب زیباکلام درباره اقدام جنجالیش در مصاحبه با مسیح علینژاد

این اقدام زیباکلام توجه رسانه‌های ضدانقلاب به‌ویژه رسانه‌های صهیونیستی را به خود جلب کرد و تعریف و تمجید آنها را به همراه داشت.

روزنامه صهیونیستی "جوییش پرس" با استقبال از حرکت زیباکلام، نوشت: «در حالی‌که رژیم کنونی ایران، اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند اما هنوز اشخاص سلیمی هستند که قدر این روابط را دانسته و آن روزها ‌را به‌خاطر می‌آورند. برای زیباکلام آرزوی سلامتی و آرزوی مودت و متحد شدن مجدد تهران و تل‌آویو را می‌کنیم.»

 

وی در گفتگو با مسیح علینژاد، خبرنگار شبکه انگلیسی من و تو، برای اقدام خود توجیهاتی تراشیده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

زیباکلام با تغافل از این واقعیت که مردم انقلابی ایران به‌خاطر نفرت زیاد از دولت جنایتکار آمریکا به‌عنوان سردمدار کفر و پایه‌ریز و نگهدارنده سیستم ظالم دنیای جدید، پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند، در این گفتگو مدعی شد: «اگر قرار است به خاطر جنایاتی که آمریکا کرده پرچم آن‌ها را لگد کنیم، روس‎ها که خیلی بیشتر از آمریکایی‌ها جنایت کرده‌اند؛ آلمانی‎‌ها که خیلی بیشتر از روس‌ها جنایت کرده‌اند و انگلیسی‌ها بیشتر از آن‌ها جنایت کرده‌اند. بنابراین اگر قرار است پرچم کشورها را به‌خاطر جنایاتی که در طول تاریخ کرده‌اند لگدمال کنیم، باید یک لیست بلندبالایی تهیه و از روی آن‌ها عبور کنیم.»

 

این فعال اصلاح طلب که با عنوان استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کند، در ادامه بدون اینکه توضیح دهد جنایات سلسله‌های منقرض‌شده پادشاهی در طول تاریخ چه ربطی به حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: «اگر لگدمال کردن پرچم یک کشور به‌خاطر جنایت آن‌ها باشد، کی هست که جنایت نکرده باشد؟ خود ایران... ما هندی‌ها را در زمان نادرشاه قتل عام کردیم؛ در زمان آقامحمدخان مردم قفقاز را قتل عام کردیم. پس اول از همه باید از روی پرچم جمهوری اسلامی ایران راه برویم که در گذشته جنایت کرده است»[!]