تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می شود

 محمدحسین مقیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا سال 96 اظهار داشت: ستاد انتخاباتی کشور از اوایل دی ماه سال جاری کار خود را برای برگزاری انتخابات 96 شروع می‌کند و فعالیت‌های اجرایی این امر آغاز می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: اکنون به دنبال تدارکات و آموزش‌های لازم هستیم و بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات پیشین جهت استفاده از آن‌ها برای برگزاری بهتر انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص اولویت در برگزاری انتخابات بیان کرد: همیشه سه موضوع حق‌الناس بودن رأی مردم، مدنظر قرار دادن قانون و بی‌طرفی مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند آن دارای اولویت است.

این مسوؤل با تاکید به اینکه طبق سفارش مقام معظم رهبری رأی مردم حق‌الناس است، تصریح کرد: از رأی مردم صیانت می‌شود و قانون در اجرای انتخابات به عنوان اساس کار مد نظر قرار گرفته می‌شود.

مقیمی یادآور شد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از فرمانداران شهرستان‌ها جهت مطالعه و یادگیری بهتر قانون امتحانی گرفته شد که در انتخابات سال جاری نیز این امتحان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص آغاز شدن تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان مقرر گفت: انجام این امر خلاف است و موارد تخلف در اختیار هیأت نظارت قرار گرفته می‌شود، انتظار ما این است که همگی با مطالعه درست قانون طبق آن حرکت کنند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی افزود: مردم با دیدن افراد قانون‌مند بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنند و تاثیرگذاری چنین افرادی بر مردم به طور حتم بیشتر خواهد بود.

این مسوؤل در رابطه با رصد تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی عنوان کرد: برای رصد فضای مجازی کمیته‌ای تشکیل شده است و براساس تصمیمات گرفته شده تبلیغات در فضای مجازی نیز تنها در زمان تعیین شده صورت می‌گیرد.

مقیمی در پایان تاکید کرد: هر آنچه که در تبلیغات معمولی خلاف قانون است در فضای مجازی نیز دارای مشکل قانونی است و کسانی که برخلاف قانون عمل می‌کنند باید پاسخگو باشند.