اظهارات کولایی درباره رانت و پول در بستن لیست انتخاباتی واقعیتی در طیف اصلاح طلبان است

گروه سیاسی- سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اظهارات الهه کولایی مبنی بر اینکه برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند و هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود، گفت: این اظهارات بخشی از واقعیت رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان است که این خانم بر آن صحه گذاشت.

وی افزود: آنچه بیان و مشخص شده این است که رانت و پولهای کثیف، تاثیر زیادی در بین اصلاح طلبان در لیست انتخاباتی داشته و در آینده هم تاثیر گذار خواهد بود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد:دستگاهای نظارتی باید طوری عمل کنند که پول و رانت در انتخابات تعیین کننده نباشد.

نقوی حسینی گفت: اصلاح طلبان باید به افکار عمومی و مردم جواب و توضیح دهند و بگویند که در خصوص ادعای کولایی بعنوان اعضای اصلاح طلبان چه پاسخی دارند؟ چرا پول و رانت در تعیین لیست آنها تاثیر گذار بوده و فردی که بر این اساس به مجلس راه یافته، چه نقشی در مجلس می تواند داشته باشد؟.

خبرگزاری آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در مصاحبه ای از الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب منتشر کرد که شامل افشاگری های جدیدی از نحوه لیست بستن اصلاح طلبان با عنوان امید داشت.

وی گفت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند؛ هیچ‌کس نمی‎تواند منکر شود.

وی  «پول» و «رانت» را یکی از ابزارهای مهم برای ورود به سیاست و حضور در لیست‌های انتخاباتی دانست و گفت: پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد.


علیرضا تهرانی