جواب سربالای روسیه به رژیم صهیونیستی درباره ایران

آوی دیختر رئیس کمیسیون خارجی و امنیت وابسته به پارلمان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سایت عبری زبان واللا تأکید کرد که طرف روسی با مواضع اسرائیل در قبال دشمنانش به ویژه ایران و حزب‌الله لبنان مخالف است. این وزیر سابق که اندکی پیش در جریان سفر رسمی به روسیه رفته و با تعدادی از مسئولان این کشور و همتایانش در مجلس دوما دیدار کرده است، گفت که تا حد زیادی از جدیتی که روس‌ها در برابر وی از خود نشان دادند و با قدرتی که در سیاست خارجی خود بروز می‌دهند ، تحت تأثیر قرار گرفته است.

دیختر گفت که روس ها ارزیابی‌های خود را به اسرائیل ارائه کرده و گفتند که از دیدگاه آنها حزب‌الله یک سازمان تروریستی به شمار نمی‌رود و ایران دشمن آن‌ها نیست. آنها تأکید کردند ایران و حزب‌الله شرکای روسیه درمبارزات انجام شده در دمشق هستند.

این مسئول صهیونیستی افزود که روس‌ها تأکید کرده‌اند که در بازپس‌گیری شهر حلب حضور خواهند داشت، آنها در عین حال تأکید کردند که مداخله آنها در سوریه به صورت نامشروع نبوده و روس ها با هدف تحقق ثبات در این کشور بنا به درخواست بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، حضور نظامی خود را  در سوریه آغاز کرده اند. 

در همین رابطه برخی منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کردند افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه و سواحل این کشور باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است. تل‌آویو  به صورت مشخص از تغییر قواعد بازی در منطقه نگران است. این منابع تأکید کردند که حضور نیروهای نظامی روسیه در دریای مدیترانه می‌تواند عامل مهم دیگری در جنگ بر ضد گروه‌های مسلح به شمار می‌رود، با این وجود این حضور نظامی می‌تواند عرض اندام روسیه در برابر ارتش آمریکا نیز به شمار ‌رود.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که حضور روزافزون نظامی روسیه در منطقه می‌تواند تأثیرات منفی بر فعالیت‌های هوایی  و دریایی  ارتش اسرائیل در منطقه داشته باشد، به این ترتیب ارتش اسرائیل با قید و بندهای جدیدی مواجه خواهد شد. این در حالی است که افکار عمومی جهان در هفته گذشته متوجه ناو هواپیمابر روسی ژنرال کوزنتسوف بوده و بزرگترین کشتی موشکی در جهان یعنی کشتی پطر کبیر که موشک هایی با وزن 18 هزار تن داشته و بر روی عرشه آن 700 نظامی مشغول به کار هستند را نادیده گرفته اند.