افزایش امنیت تعرفه های انتخابات 96

 علی پورعلی مطلق در اینباره گفت: رنگ تعرفه‌های رای نبست به دوره‌های قبل را تغییر داده‌ایم. همچنین تعداد کدهای امنیتی تعرفه‌ها را افزایش داده و 17، 18 کد امنیتی در تعرفه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه رنگ‌هایی برای سه انتخابات اردیبهشت 96 در نظر گرفته شده است، گفت: رنگ تعرفه‌ها مشخص شده و نسبت به دوره های قبل هم تغییر کرده ولی ما نمی‌توانیم از هم‌اکنون رنگ تعرفه‌های این سه انتخابات را اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در ادامه تصریح کرد: با این تمهیدات در نظر گرفته شده امکان جعل تعرفه‌های رای وجود ندارد و اگر تعرفه‌ای جعل شود به راحتی قابل تشخیص است.

پورعلی مطلق در رابطه با ایراداتی که شورای نگهبان به این تعرفه‌ها گرفته است، گفت: ایرادات شورای نگهبان نه ایراد محتوایی بلکه ایراد شکلی بود به طور مثال شورای نگهبان نظر داده است که محل اثر انگشت رای دهنده بزرگتر باشد. ما هم این ایرادات را برطرف کردیم و اکنون تعرفه‌ها آماده ارسال به چاپخانه است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: وزارت کشور تعرفه‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را هم به هیات عالی نظارت بر این انتخابات که در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، فرستاده است.

وی در پایان تاکید کرد: جلسات وزارت کشور با معاونت اجرایی شورای نگهبان ادامه دارد و مسیر برگزاری انتخابات در حال اجراست. تمام مراحل تهیه اقلام و ملزومات انتخابات طبق جدول برنامه‌ریزی در حال انجام است و ما طبق این جدول پیش می‌رویم و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.