آمریکا با وقاحت تمام ایران را تحریم می‌کند/ نباید از عربده‌کشی‌های مستکبران ترسید

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز پایتخت اظهار داشت: امروز در دوران و زمانی زندگی می‌کنیم که دنیای استکبار این چنین به کشورهای مظلوم حمله‌ کرده است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشی از امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه درباره فتنه‌ها در آخرالزمان گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند در آخرالزمان فتنه‌ها مثل پاره‌‌های شب تاریک هجوم می‌آورند به طوری که هیچ پرچمی در مقابل آنها توان ایستادگی ندارد، تعبیر این سخن به زمانه ما برمی‌گردد، امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای آدم‌کُش و تروریست فقط به دنبال خونریزی هستند و کشورهای مختلف اسلامی گرفتار این تروریست‌ها هستند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: در مقابل درنده‌خویی و فتنه‌ها جمعی که به تعبیر احادیث در زمین گمنامند و در آسمان‌ها مشهورند، ایستادگی و مقاومت در مقابل فتنه‌ها را بر عهده می‌گیرند مانند امروز که ایران در مقابل این تروریست‌ها ایستادگی کرده است، گمنام بودن این مجاهدان در زمین به معنای آن است که کسی شعارها و ارزش‌هایی که آنها به آن پایبند هستند را نمی‌شناسد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا،‌ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در این موضوع وارد نمی‌شویم چون برای ما تفاوتی ندارد، آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که بررسی کنیم دشمن چه اقدامی انجام می‌دهد و تا کنون آمریکا درباره ایران و سایر کشورها چه اقداماتی انجام داده است، باید بدانیم این شرایط دنیای امروز وضع نامناسبی است که به آن گرفتار شده است و ما با این شرایط مواجه هستیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شاهدید با تمام وقاحت در برابر ایران می‌ایستند و می‌گویند ما ایران را تحریم کردیم یا با وقاحت به سازمان ملل نامه می‌نویسند و ایران را طرفدار تروریسم معرفی می‌کنند در حالی که خودشان بمب‌های خوشه‌ای بر سر مردم یمن می‌ریزند و کودکان و زنان و افراد کوچک یا بزرگ را به خاک و خون می‌کشند، تمام جنایات از طرف آنان در دنیا اتفاق می‌افتد، آنان داعش و تروریست را در منطقه تربیت کردند، اسرائیل که همپیمان خود آمریکاست فلسطین را اشغال کرده است.

وی ادامه داد: امروز یمن، سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی که گرفتار تروریسم هستند، مادر و پدر این تروریست‌ها مستکبران و آمریکایی‌ها هستند،‌ آنان هستند که تروریست‌ها را به وجود آوردند و بودجه و سایر امکانات را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند اما از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریست متهم می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: باید ببینیم در این شرایط چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم، در روایات انتظار فرج توصیه شده است، انتظار فرج عبادت است و همراه با صبر باید باشد،‌ صبر بدین معناست که نباید از این عربده‌کشی‌ها ترسید، نباید در برابر این بدمستی‌ها عقب‌نشینی کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و امام خمینی (ره)‌ نیز آن را پایه‌ریزی کردند باید در برابر دشمنان محکم ایستاد و خسته هم نشد، نباید خیال کرد آنان کسی یا چیزی هستند باید به خداوند تکیه کرد و به نصرت الهی امید داشت.

وی همچنین گفت:‌ در احادیث آمده است که نصرت و پیروزی با صابران است، بعد از هر سختی آسانی است و این تربیت قرآن کریم است که در احادیث ما به آن تأکید شده است، صبر، استقامت و ایستادگی تنها راه پیروزی است و باید واقعاً بر خداوند تکیه کرد، باید از خدای متعال پیروزی  اسلام را مسئلت کرد، دشمنان و مستکبران در دنیا چهره مفتضحی دارند و هر روز هم خودشان یکدیگر را مفتضح می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه انتظار موجب رشد جامعه می‌شود، خط مقابل مبارزه با این همه جنگ در دنیا ایستادگی و مقاومت است، گفت: اربعین حسینی یک شعار دینی است، از نیروهای نظامی و امنیتی عراق هم تشکر می‌کنم که در خدمت به زائران حسین‌بن‌علی (ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، حضور زائران میلیونی در اربعین حسینی انعکاس خاصی در جهان دارد، این حضور میلیونی در برابر آن جنایات بشری که توسط مستکبران انجام می‌شود، قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای تهران، از مردم خواست تا از استفاده از خودروهای تک سرنشین بپرهیزند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.