حداد عادل: اصولگرایان برای وحدت تلاش می کنند

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره برنامه اصولگرایان برای دوازدهمین دور ریاست جمهوری اظهار داشت: نتیجه کارهایی که این روزها در حال صورت گرفتن است انتخاباتی پرشور و رقابتی که همه سلیقه‌ها بتوانند در آن شرکت کنند که این خود اهمیت دارد. هنوز هیچ شخص خاصی از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده است.

رئیس اسبق مجلس در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره حمایت برخی اصولگرایان از حسن روحانی در سال 96 گفت: افراد آزاد هستند و این احتمال همیشه وجود دارد اما فعلا جهت تلاش‌ اصولگرایان، معطوف به وحدت در بین اصولگرایان و رسیدن به فردی واحد است.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از الگوی سال 94 برای سال 96 استفاده کنید یا خیر و ایا شما الگوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس را موفق می‌دانستید گفت: بله ما آن الگو را موفق می‌دانستیم و یک دلیل موفقیت آن این است که افرادی که در فهرست اصولگرایان بودند بعضا بیش از دو برابر نوبت قبل رای آوردند و فاصله رای 30 نفره دوم با 30 نفره اول فاصله زیادی نبود و طبیعی بود و ما این را نتیجه وحدت می‌دانیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در آغاز مجلس دهم برخی‌ها گفتند که مجلس دهم اصولگرا است اما در رای به وزرای پیشنهادی شرایط به گونه دیگری شد، اظهار داشت: اصولگرا بودن یک مجلس را از بالا و پایین شدن رای نمی‌توان ارزیابی کرد.