آیا می توان به سوریه سفر کرد؟

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر ایرانیان به سوریه و لبنان اظهارکرد: سفر به سوریه بدون شک در شرایط فعلی با توجه به وضعیتی که در این کشور وجود دارد باید با اتخاذ یک تدابیر ویژه امنیتی صورت گیرد.

وی افزود: ایرانیان در صورتی می‌توانند به سوریه سفر کنند که این موضوع از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان مورد تایید قرارگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: بدون شک اگردستگاه‌های نظامی واطلاعاتی کشورمان سفر هموطنانمان را به سوریه را تایید کنند هیچ مشکلی برای آنها برای سفر به سوریه وجود ندارد.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و جنگی که در این کشور وجود دارد ما توسعه می‌کنیم به هموطنانمان از سفر به این کشور بدون استعلام از دستگاه‌های امنیتی و از طریق مرزهایی به غیر از ایران خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سوریه در حال حاضر میدان جنگ گروه‌های تکفیری و ارتش این کشور است هیچ تضمینی برای حفاظت از جان هموطنانمان در این کشور وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره سفر هموطنانمان به لبنان گفت: اوضاع و شرایط حاکم در کشور لبنان در حال حاضر قابل قبول است و از امنیت کافی برای سفر هموطنانمان به این کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ منعی برای سفر ایرانیان به کشور لبنان وجود ندارد و ما شاهدیم که ایرانیان به صورت قانونی و بدون داشتن هیچ مشکلی به این کشور سفر می‌کنند.