سانسور عجیب بزرگترین حماسه جهان!/اربعین را نمی بینند؛ دچار کور رنگی شده‌اند

راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) امسال تبدیل به بزرگترین رویداد تاریخ جهان شد چرا که در تاریخ بشریت سابقه ندارد 25 میلیون انسان آن هم به طور خودجوش از سراسر جهان خود را به  نقطه ‌ای در عالم برسانند و برای شخصیتی که 1377 سال پیش به شهادت رسیده است اشک ماتم بریزند و این‌چنین سنگ تمام بگذارند.

تصاویر منتشر شده طی روزهای گذشته همه حکایت از خلق حماسه‌ای عجیب داشت میلیون‌ها زائر در بین نجف و کربلا شب و روز نمی‌شناختند. عرب و عجم، سیاه و سفید، شیعه و سنی، مسیحی و زرتشتی و صابئی همه و همه خود را به کربلا رساندند و لبیک گفتند به ابرمرد بزرگ تاریخ که در مقابل ظلم و ستم سر خم نکرد و از همه چیز خود در راه تحقق عدالت گذشت.

اما خلق این حماسه بی‌نظیر تاریخ و تجمع 25میلیون انسان در راهپیمایی اربعین همان‌طور که انتظار می‌رفت  با سانسور «عجیب» رسانه‌های منطقه و  بین‌المللی جبهه غربی، عربی و عبری مواجه شد و این رسانه‌ها علی رغم داعیه «حرفه‌ای‌گری» در بین اخبار رده چندم خود نیز به خلق این حماسه اشاره‌ای نکردندو اخباری که به زبان‌های دیگر در فضای مجازی منتشر شد عمدتا مربوط به رسانه‌های داخلی ایران و یا برخی از رسانه‌های مستقل درکشورهای منطقه بود.

معدود رسانه‌های غربی نیز که به این راهپیمایی باشکوه اشاره‌ای کردند، رویکرد تخریبی داشتند. در همین راستا «المانیتور» در گزارشی تحت عنوان «آیا شیعیان می‌خواهند اربعین را جایگزین حج کنند؟» سعی کرد با هزار آسمان ریسمان کردن ثابت کنند شیعیان درست در نقطه مقابل وحدت امت اسلامی ایستاده‌اند و خطری برای بقیه مسلمانان محسوب می‌شوند. غافل از اینکه فقط شیعیان در این راهپیمایی نیستند. برخی نیز مثل بی‌بی سی بنگاه سخن‌پراکنی  روباه پیر در یک خط تخریبی دیگر  تلاش کردند مسائل بسیار حاشیه‌ای که در این اجتماع بی‌نظیر اصلا به حساب نمی‌آید برجسته کنند. مثلاً در این راهپیمایی خط مرزی ایران و عراق کم«رنگ‌شده» و عده‌ای قصد «داشته‌اند» بدون روادید وارد عراق شوند!

این رسانه‌ها در حالی داعیه حرفه‌ای گری دارند که  کوچک‌ترین اخبار مربوط به بی‌اهمیت‌ترین مسائل را فقط به این خاطر که بتوانند علیه اسلام اقدام نمایند. برجسته می‌کنند. در همین رسانه‌ها  طی سال‌های اخیر همه اخبار جنایت‌های داعش و گروه‌های سلفی تکفیری از ریز تا درشت پوشش داده شده و برای ساعت‌ها در راس اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است. چرا که به زعم آنها می‌توان با این اخبار چهره اسلام را مخدوش کرد. پیام اربعین در رسانه‌هایی مثل سی ان ان، بی‌بی سی، فاکس نیوز،المانیتور  و... باید هم سانسور شود چرا که وحدت امت اسلامی، عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و نمایش با شکوه و عظمت اهل بیت و امام حسین (ع) چیزی نیست که خوشایند آنها باشد.

پیش از این برخی از رسانه‌های مستقل غربی از تعامل گزینشی در پوشش خبرهای راهپیمایی و زیارت اربعین حسینی به شدت انتقاد کرده و نوشته بودند آمریکا و انگلیس در رابطه با اربعین دچار کور رنگی شده‌اند نشریه آمریکایی «هافینگتن‌پست» نیز یکی دیگر از رسانه‌های غربی بود که به شدت از پوشش سیاسی این مراسم توسط این رسانه‌ها انتقاد کرده، و نوشته بود چگونه است که اصحاب رسانه در غرب کوچک‌ترین تجمع و راهپیمایی در انگلیس و یا صدها تجمع محدود در کشورهای مخنلف جهان را نادیده نگرفته و از آن ده‌ها فیلم و گزارش و تحلیل و تفسیر تهیه می‌کنند، در حالی که این تجمع خروشان و مسالمت آمیز بشری را نادیده گرفته از آن بی‌تفاوت و در سکوت مطلق می‌گذرند؟»