همکاری داماتو با ترامپ برای مقابله با ایران

 سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دنبال تمدید قانون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران موسوم به «قانون داماتو» در مجلس سنا، با انتشار توئیت هایی در این باره واکنش نشان داد.

سناتور جمهوریخواه ایالت «تنسی» آمریکا در پیام توئیتری خود اعلام کرد: تمدید قانون تحریم های ایران (ISA) این توان را در اختیار ما می گذارد تا تحریم هایی که پیشتر بر اساس توافق هسته ای با ایران لغو شده بود را مجدداً بازگردانیم.

وی در پیام دیگری در این خصوص اعلام کرد: این لایحه به دونالد ترامپ تضمین می دهد که ابزارهای لازم برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران را در اختیار دارد.

نامزد احتمالی تصدی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا تأکید کرد: چشم انتطارم تا به اقداماتمان برای پاسخگو نگه داشتن ایران ادامه دهیم.

لازم به ذکر است، مجلس سنای آمریکا روز گذشته لایحه تمدید تحریمهای ایران به مدت ۱۰ سال دیگر را تصویب کرد. این لایحه با ۹۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رسید.

گفتنی است قانون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران موسوم به قانون داماتو، قانونی است که در سال ۱۹۹۶ دولت آمریکا برای تحریم ایران به تصویب رساند. بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که در یک سال بیش از چهل میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کنند از داد و ستد با دولت آمریکا محروم خواهند شد.

این قانون توسط داماتو، سناتور ایتالیایی الاصل کنگره آمریکا و از جمهوریخواهان محافظه کار به کنگره آمریکا ارائه شد. قانون داماتو هر ۱۰ سال یک بار بازبینی می‌شود.