تهیه طرح دوفوریتی ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی

فرهاد فلاحتی به تصویب تمدید قانون داماتو برای 10 سال در مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح دو فوریتی برای ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی تولید آمریکا قبل از مصوبه اخیر آمریکا تهیه شد.

وی بیان داشت: بر اساس زمزمه‌‎های اخیر دولت آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود دیدند که وارد عرصه شوند و اقدام به تهیه طرح دوفوریتی ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی کردند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح فوق به امضای تعداد زیادی از نمایندگان رسیده است، اعلام کرد: در این طرح اعلام شده است تمام محصولات وارداتی دولت آمریکا به کشور ممنوع و قاچاق محسوب می‎شود.

فلاحتی با تأکید بر اینکه در طرح مذکور مباحث دارویی به دلیل اینکه شرایط خاص خود را دارند از استثنائات محسوب می‎شود، توضیح داد: این طرح با پیشنهاد نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‎های تخصصی تکمیل و با رأی قاطع نمایندگان تصویب و اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا مقابله شدیدتری را نیاز دارد، تبیین کرد: ظرف چند روز آینده که کار مجلس شورای اسلامی آغاز شود و نمایندگان از حوزه‌های انتخابی خویش برگردند اقدام جدی‎تری نسبت به بحث برجام را آغاز می‏‌کنند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون هیچ بهانه‌ای تحریم‌های 10 ساله ایران در مجلس سنای آمریکا تمدید شد، اعلام کرد: این مصوبه نیاز به امضای رئیس جمهور آمریکا دارد که طبق پیش‎بینی‌های صورت گرفته متأسفانه به امضای رئیس جمهور آمریکا نیز خواهد رسید لذا باید نمایندگان مجلس با رویکرد مصمم و جدی تشکیل جلسه دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.

فلاحتی تمدید تحریم‏‌های 10 ساله را نقض برجام دانست و توضیح داد: به طور قطع دولتمردان را ملزم به راه‎اندازی تأسیسات هسته‎ای و تمام مواردی که در برجام تعطیل شده بود می‎کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا هیچ‌گونه آفت و نگرانی را برای ملت ایران نخواهد داشت بلکه باعث سودآوری نیز می‎شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دنیا بداند که نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران نه تنها ضعف از خود نشان نمی‌دهد بلکه ایستادگی هم می‌کند لذا مظلومیت کشور ایران برای تمام دنیا نمایان و دولت آمریکا به انزوای سیاسی کشیده می‎شود.