بی مهری کمیسیون امنیت برای تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها

گروه سیاسی- در حالی که طرح تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت از روز سه شنبه 25 آبان در صحن مجلس مصوب شده، اما هنوز برای تعیین اعضای هیئت و شروع بکار در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار نگرفت.

 

به گزارش افکارنیوز، طرح مذکور در روزهای آغاز مجلس دهم از سوی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و برخی دیگر از نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس که به این کمیسیون ارجاع شد اما کمیسیون مذکور در اوایل مهرماه در جلسه خود آنرا بررسی و رد کرد.

در جلسه روز سه شنبه 25 آبان صحن مجلس وقتی گزارش رد آن در صحن مجلس مطرح شد، نمایندگان به تصویب این طرح و انجام تحقیق و تفحص رای دادند.

طبق آئین نامه داخلی مجلس این طرح به کمیسیون مذکور ارجاع شد که برای تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت باید 15 نماینده با رای اعضای کمیسیون انتخاب شوند و کار تحقیق و تفحص را آغاز کنند اما کمیسیون اقدامی در این زمینه نکرده است.

در حالی که طراحان این طرح انتظار داشتند تا طرح مذکور در دستور کار این هفته کمیسیون قرار می گرفت اما بر اساس دستور چاپ شده کمیسیون، این طرح در دستور کار کمیسیون قرار نگرفته است.