تمدید تحریم‌های ایران اقدامی برای جنگ روانی است

«اشواق عباس» عضو پارلمان سوریه و استاد روابط بین المللی و علوم سیاسی دانشگاه دمشق تمدید تحریم های آمریکا علیه  ایران را اقدامی یک جانبه و فاقد مشروعیت بین المللی توصیف کرد که در راستای جنگ روانی علیه ایران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای امنیت تنها طرف مجاز به اعمال تحریم علیه کشورهاست، افزود: شورای امنیت هم تنها با موافقت کامل پنج عضو دائم و رای 10 عضو غیردائم خود می تواند این تحریم ها را تصویب کند.

نماینده سوری تاکید کرد: تمدید تحریم ها توسط آمریکا ناشی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مدت اخیر و نقش فعال و کارآمد آن در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه است تا عامل فشاری بر سیاست ایران باشد.

عباس با تاکید بر اینکه تمدید تحریم ها ایران را وادار به تغییر رویکرد و سیاست های خود نخواهد کرد، گفت: تهران قبل از امضای توافق هسته ای با تحریم هایی شدیدتر از حالا و در سطح بین المللی روبرو بود اما این وضعیت بر تصمیم ایران در ادامه تلاش برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و مواضع و اصول و آرمان هایش تاثیر نگذاشت.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا با انتقال حکومت از دست دموکرات ها به جمهوری خواهان عوض نخواهد شد، گفت: اظهارات ترامپ در خصوص ایران و برنامه هسته ای آن نباید جدی گرفته شود.

نماینده سوریه با بیان اینکه تصمیم سازان آمریکا به ترامپ اجازه خروج از خطوطی که برای سیاست این کشور ترسیم شده نمی دهند، افزود: از جمله این تصمیم ها ضرورت عدم رویارویی و کشمکش با ایران بخصوص در پرونده هسته ای است.

عباس گفت: ترامپ به دنبال پیدا کردن خصومت سیاسی با دیگر کشورها و بخصوص ایرانی که قدرت اقتصادی و سیاسی آن را درک کرده نخواهد بود .