هوانیروز آماده حضور در هر نقطه‌ای با فرمان رهبری است

امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر امیران، سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ گفت: مرگ برای برخی تلخ و برای بعضی دیگر شیرین است که این موضوع به اعتقادات، اخلاقیات و جهان‌بینی افزاد بر می گردد.

وی در ادامه گفت: شهید مرگ را برای خود شیرین و بعنوان گنجینه‌ای ارزشمند می‌بیند و از آن نمی‌ترسد بلکه با آغوش باز به سراغ شهادت می‌رود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه شهدا زنده هستند، تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کردند و همین احیا فرهنگ باعث شد انقلاب اسلامی جانی تازه بگیرد و راهش ادامه پیدا کند.

وی همچنین اضافه کرد: خون شهدا بویژه شهدای مدافع حرم نشان‌دهنده همان فرهنگی است که امام راحل برای ما به یادگار گذاشته است.

یاری با اشاره به اینکه هوانیروز یکی از سربازان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در کشور ما مردم با بصیرت هستند و این بصیرت اسلام را حفظ کردند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب شهید کشوری تقریباً ۲۲ ماه عمر کردند که حدود ۱۹ ماه از آن را در کردستان و آذربایجان غربی رشادت‌ها از خود نشان دادند و ۷۵ روز هم در دفاع مقدس حضور داشتند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهید کشوری در زمان شهادت ۲۷ سال داشتند و امروز بعد از گذشت ۳۶ سال از شهادت ایشان برای این شخصیت بزرگوار یادواره شهدا برگزار می‌کنیم، تأکید کرد: بسیاری از افراد بزرگ در جهان هستند که بعد از ۶ ماه فراموش می‌شوند اما شهید کشوری همچنان برای ما عزیز است و هر سال به یاد او هستیم.

یاری با اشاره به اینکه پیش از انقلاب مستشاران خارجی در هوانیروز وجود داشتند اما امروز شرایط به‌گونه‌ای شده که ما نیازی به خارج نداریم، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب افرادی مانند شهید کشوری زمانی که پایگاه سنندج، پیرانشهر، بانه و سقز در محاصره بود دل به دریای پر مخاطره دشمن زده و علی رغم مخالفت بعض از مسئولان کشور به مقابله با دشمن پرداختند.

وی افزود: این جمله نشان می‌دهد بصیرتی که مد نظر مقام معظم رهبری است در شهید کشوری وجود داشت و در آن زمان این تصمیم مهم را گرفت.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأثیرگذاری شهید کشوری در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، اضافه کرد: همه شهدای گرانقدر ما این‌گونه هستند و اگر ما در مورد شهید کشوری صحبت می کنیم قطعاً تمام شهدای دیگر شهرستان سیمرغ هم هرکدام‌شان شخصیتی این‌گونه دارند.

وی با بیان اینکه ژنرال‌های عراقی بعد از جنگ اعتراف کردند در محاسبات و طراحی جنگ خود هوانیروز را ندیده بودند افزود: خداوند هوانیروزی که بعد از دهه ۵۰ شکل‌گرفته بود را نگه داشت تا یکی از یاران حضرت امام (ره) باشد.

یاری با تأکید بر اینکه فقط خلبانی شهید کشوری او را معروف نکرد و اعتقادات، رفتارش، ولایتمداری و شخصیت این شهید بزرگوار عامل ماندگاری او است، بیان کرد: شهید کشوری بعنوان الگویی برای خلبانان امروز در هوانیروز شده، الگویی ماندگار که همه به‌دنبال آشنایی بیشتر با اندیشه، رفتار و اخلاق او هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: هوانیروز با استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی موجود این آمادگی را دارد در هر نقطه‌ای که فرماندهی معظم کل قوا صلاح بدانند در کوتاه‌ ترین زمان حضور پیدا کند و همانند دفاع مقدس به دهان دشمن بکوبد.