تقاضای کمیسیون امنیت از نمایندگان برای عضویت در تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تعیین هیئت تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت، گفت: نمایندگان مجلس تا روز شنبه 20 آذر مهلت دارند برای حضور در هیئت به کمیسیون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینجانب، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، نادرقاضی پور نماینده ارومیه، حجت الاسلام حسین نوروزی نماینده رباط کریم و محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهرپنج نماینده از طراحان این طرح هستیم، گفت: علاوه بر ما متقاضیان حداقل شش نماینده و حداکثر 10 نماینده دیگر باید به عضویت این کمیته درآیند.

نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت گفت: هفته آینده اعضای کمیته تحقیق و تفحص انتخاب و به هیئت رئیسه مجلس معرفی می شوند و سپس علی لاریجانی رئیس مجلس حکم اعضا و شروع به کار هیئت را صادر می کند.

حاجی دلیگانی در خصوص تعداد مدیران 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران گرین کارت گفت: با انجام تحقیق و تفحص، جزئیات آن مشخص و اعلام می شود اما فعلا باید صبر کرد تا هیئت کار خود را آغاز کند.

وی افزود: هر نماینده ای می تواند عضو این هیئت شود اما باید رای لازم را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بدست آورد.

طرح تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت روز سه شنبه 25 آبان در صحن مجلس مصوب شده  و برای تعیین اعضای هیئت و شروع بکار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد.

طرح مذکور در روزهای آغاز مجلس دهم از سوی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و برخی دیگر از نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

طبق آئین نامه داخلی مجلس برای تحقیق و تفحص از 2 تابعیتی ها در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و مدیران دارای گرین کارت باید 15 نماینده انتخاب شوند.


علیرضا تهرانی