ظریف عازم تهران شد

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران پس از پایان سفر دوره‌ای به کشورهای هند، چین و ژاپن توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این سفر با «شینزو ابه» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وی همچنین با ایرانیان مقیم ژاپن نیز دیدار کرد.

ظریف در بدو ورود به ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: «در سفری که به هند، چین و به ژاپن صورت گرفته، بیشتر بحث ارتقای روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای مزبور مطرح است و همین‌طور بحث‌های سیاسی.»

ظریف بامداد دوشنبه پس از پرواز چندین ساعته از دهلی وارد پکن پایتخت شد و در جریان  این سفر با وزیر خارجه چین و معاون نخست وزیر چین دیدار کرد.

وی  همچنین به بزرگترین دانشگاه چین رفت و همزمان با روز دانشجو در ایران در جمع دانشجویان و اساتید سخنرانی کرد.

ظریف همچنین در نشست مشترک تجار ایرانی و چینی نیز حضور پیدا کرد و ضمن شنیدن صحبت‌ها ودغدغه‌های آن‌ها در جمع این بازرگانان سخنرانی کرد.

سفر دوره‌ای ظریف به چند کشور آسیایی از روز شنبه آغاز شد. او ابتدا به هند رفت و در اجلاس قلب آسیا شرکت کرد. شرکت در نشست اقتصادی ایران و هند، سخنرانی در جمع اندیشمندان این کشور،دیدار با 'اشرف غنی 'رئیس جمهوری افغانستان و وزیر خارجه قرقیزستان از جمله برنامه‌های وزیر امورخارجه به هند بود.

در این سفر دوره‌ای مدیران 45 شرکت از بخش‌های مختلف صنعتی ،معدنی ،تجاری و کشاورزی ،15 شرکت دانش بنیان و هشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات‌های تجاری و شرکت در همایش‌های مشترک اقتصادی میان ایران ،چین و ژاپن همراهی کردند.