واکنش معاون اول روحانی به مواضع  ضدایرانی خانم نخست وزیر

 اسحاق جهانگیری امروز در هفتین اجلاسیه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: صهیونیست‌ها و برخی کشورهای نابخرد منطقه گمان می‌برند با  فشار به ایران می‌توانند ما را وارد درگیری‌های خود کنند.

وی با اشاره به حضور نخست‌وزیر انگلیس در اجلاس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس افزود: وی به این اجلاس دعوت شد تا علیه ایران صحبت کند، این کارها باعث تحقیر خود آن کشورها است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ منطقه  به حساب می‌آید و با چنین صحبت‌هایی نمی‌توان حریف ایران شد.

وی با اشاره به اینکه امنیت و ثبات ایران از ملت، تاریخ و سیاستش سرچشمه می‌گیرد تصریح کرد: این ثبات را کسی یا هیچ کشوری نمی‌تواند از ایران گیرد.

جهانگیری با تأکید بر لزوم تعامل خوب و دقیق با دنیا گفت: تحولات جهان نگران‌کننده است و اتفاقاتی که در غرب می‌افتد و تغییراتی که در افراد و حکومت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش می‌آید چهره‌های خشن و جنگ‌طلب که سرکار می‌آید به ملت و مردم ایران هشدار می‌دهد که باید مواظب تصمیم‌گیری‌ها باشند و هر اقدامی بر مبنای عقلانیت و منافع ملی کشور باشد.

وی با بیان اینکه هیچ حرکت احساسی که زمین‌بازی برای دیگران ترسیم کند نباید اتفاق بیفتد افزود: امنیت امروز ایران برای بسیاری از کشورها تبدیل به آرزو شده و برای دشمنان ما عجیب است، چطور با وجود داعش در منطقه امنیت ایران از بین نرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه مسائل و مشکلات ملی کشور با اجماع کامل قابل حل است ادامه داد: وحدت نظر میان قوای سه‌گانه و دستگاه‌های رسمی کشور مشکلات را به هر میزان که دشوار باشد، حل می‌کند و نباید مصالح ملی تبدیل به دعوای سیاسی، جناحی و گروهی شود و دود آن به چشم مردم رود.

وی با یادآوری اینکه ایران در شرایط مطلوبی در سطح منطقه پرالتهاب خاورمیانه قرار دارد، اظهار داشت: در این منطقه به دلایل متعدد تمام منطقه به خون، آشوب و کشتار آلوده‌شده و جهان اسلام و مسلمانان گرفتار مسائل پیچیده شده‌اند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه در منطقه هر روز خون مسلمانان و مردم بی‌گناه ریخته می‌شود گفت: نا امنی و ناآرامی سبب شده تا ثبات به آرزوی طول و دراز دار تبدیل شود.