بی بی سی علیه معمار انقلاب اسلامی ایران!

 شبکه دولتی بی بی سی (BBC) که بودجه و هیأت امنای آن با نظر شخص ملکه انگلیس تعیین می‌شود، از چند ماه پیش و همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، «تحریف» و «تخریب» ایشان را در دستور کار خود قرار داده و از توسل به هیچ شیوه غیراخلاقی ابا ندارد.

 

شبکه بی بی سی فارسی در شب 14 خرداد 95 در اقدامی مغرضانه ویژه‌برنامه‌ای را روی آنتن فرستاد و مدعی شد: «بر اساس اسنادی که بی‌بی‌سی فارسی به آن‌ها دست پیدا کرده، آیت‌الله خمینی که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند و می‌گفت تمام گرفتاری‌ها از آمریکاست، دست‌کم دو بار با رؤسای جمهوری ایالات متحده تماس مستقیم برقرار کرده بود.»[!]

 

سندسازی بی‌بی‌سی علیه امام خمینی موجب واکنش بسیاری از ناظران شد و حتی افرادی چون "عطاءالله مهاجرانی" وزیر ارشاد دولت اصلاحات که به‌عنوان کارشناس امور ایران با این شبکه انگلیسی همکاری می‌کند، به انتقاد از این اقدام بی‌بی‌سی پرداخت و گفت: «در گزارش بی‌بی‌سی (راجع به ارتباط امام خمینی با امریکا) سندی منتشر نشده و هیچ‌گونه نشانی از اسناد کلاسه شده سازمان سیا ندارد. گویی متن از یک نشریه یا روزنامه کپی شده است.»

 

مهاجرانی افزود: «گزارش بی‎بی‎سی با آب و تاب بسیار از برنامه "شصت دقیقه" منتشر شد و تقریبا نیمی از وقت برنامه را گرفت. نمی‎توان این برنامه را به‎عنوان یک برنامه معمول تلقی کرد. گزارشی که خوانده شد، افرادی که در برنامه شرکت کردند، زمانی که برنامه پخش شد، یعنی درست در آستانه بزرگداشت رحلت امام خمینی، تمامی نشان از یک "برنامه محاسبه‌شده" داشت.»

 

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در ادامه نقد خود به رویکرد خصمانه بی‌بی‌سی، صراحتا ادعای این شبکه انگلیسی را آلوده به تحریف، غیرحرفه‌ای و گونه‌ای "اختراع" خواند.

 

مقام معظم رهبری نیز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در مرقد ایشان راجع به به خبرسازی دستگاه تبلیغاتی انگلیس خبیث علیه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فرمودند: «انگلیس واقعا خبیث هم در گذشته در دوران طاغوت و هم بعد از انقلاب تا به امروز همواره با ما دشمنی کرده است و حالا هم به‌مناسبت سالگرد امام، دستگاه تبلیغاتی انگلیس علیه امام سند منتشر می‌کند، سند را از کجا آورده است؟ از نهادهای آمریکایی!؛ آمریکایی که هواپیمای مسافربری را سرنگون می‌کند، آیا از جعل سند ابایی دارد؟!»

 

بعد از این ماجرا سایت فارسی شبکه دولتی انگلیس برای پیش‌برد پروژه تحربف و تخریب امام خمینی(ره) وارد گود شد و صفحه ویژه‌ای را با عنوان "آیت‌الله خمینی و انقلاب ایران به روایت اسناد آمریکا" راه‌اندازی کرد و اسناد ادعایی خود را -که به گفته ناظران و تحلیلگران سیاسی فاقد هرگونه اعتبار رسمی  است- در آن منتشر نمود.

به همین بهانه مطالب متعددی نیز علیه "ولایت فقیه" و "حکومت اسلامی" روی خروجی بخش فارسی وب‌سایت بی‌بی‌سی قرار گرفت.

 

 

 

 این پایگاه متقلب انگلیسی سه‌شنبه 16 آذر در همین راستا با انتشار چهار یادداشت علیه امام خمینی(ره)، پروژه تخریب و تحریف بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران را شدت بخشید.

 

 وب‌سایت بی‌بی‌سی در این مقالات چهارگانه که با عناوین «کارنامه حکمرانی آیت‌الله خمینی»، «کارنامه خمینی؛ فصل استبداد»، «کارنامه خمینی؛ فصل ناکارآمدی» و «کارنامه خمینی؛ فصل جور» روی خروجی فرستاده، همسو با سیاست تبلیغاتی رژیم سلطنتی انگلیس کوشیده است امام(ره) را حاکمی مستبد، ظالم، خودرأی، ناکارآمد و... جلوه دهد.

 

 

گفتنی است خباثت ذاتی سیاست‌گذاران شبکه دولتی انگلیس در حالی با شیطنت رسانه‌ای آمیخته شده است که سراسر زندگی درخشان حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با ستم خلاصه شده و قدرت‌های مستکبر جهانی مانعی سرسخت‌تر از میراث انقلابی امام در عرصه اندیشه و عمل، برابر مطامع خود نمی‌بینند.