کمیسیون انرژی هنوز گزارشی از آتش سوزی پالایشگاههای ماهشهر ارائه نکرد

گروه سیاسی- اسداله قره خانی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آتش سوزی در پالایشگاه بوعلی ماهشهر و پالایشگاه امام خمینی (ره) در تابستان امسال گفت: بعد از این آتش سوزی کمیسیون انرژی مجلس هیئتی را برای تهیه گزارش از دلایل آتش سوزی، ابعاد حادثه، مقصران و میزان خسارت آن تعیین کرد.

وی با بیان اینکه این هیئت مرکب از اعضای کمیسیون انرژی، مسئولین پدافند غیرعامل، متخصصان و کارشناسان فنی و ایمنی بودند که به ماهشهر اعزام شدند، افزود: گزارش هیئت مذکور هنوز به کمیسیون ارائه نشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرف کمیسیون علی گل مرادی نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در این هیئت حضور داشت، اضافه کرد: البته هیئت مذکور با سفر به ماهشهر گزارشی تهیه کرد اما در این گزارش همه ابعاد حادثه از جمله ابعاد اقتصادی، فنی، مدیریتی و حقوقی دیده نشد و قرار شد تا گزارش کاملی تهیه و ارائه شود.

قره خانی با اشاره به گذشته پنج ماه از حادثه آتش سوزی در این پالایشگاهها تصریح کرد: ما هنوز منتظر ارائه گزارش از سوی این هیئت هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که کمیسیون انرژی مجلس مقرر کرد تا وزرای نفت و تعاون بعنوان مسئول در این زمینه در کمیسیون حضور یابند و گزارشی از آتش سوزی ارائه کنند، گفت: قرار بود تا هیئت مذکور گزارشی کاملی ارائه کند و بعد این وزرا دعوت شوند که هنوز گزارشی ارائه نشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان روزهای اول بعد از آتش سوزی مدیران پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس در کمیسیون حضور یافتند و گزارشی ارائه کردند اما قرار بود کمیسیون با اعزام هیئت گزارشی به مجلس ارائه کند که هنوز محقق نشد.

قره خانی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون انرژی مجلس موضوع آتش سوزی پالایشگاهها را رها کرده، گفت: بعید است این موضوع رها شده باشد. باید موضوع آتش سوزی مشخص شود و کمیسیون نهایتا به یک نتیجه ای برسد.

به گزارش افکار نیوز در حالی که در تابستان امسال چندین پالایشگاه در کشور از جمله بوعلی ماهشهر ، پالایشگاه امام خمینی (ره)، پالایشگاه شاهرود  و... دچار آتش سوزی شده و خسارات میلیاردی به کشور وارد شده اما کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه سکوت اختیار کرده و هنوز هیچ اقدامی نکرده است.


علیرضا تهرانی