ادعای روزنامه سعودی/جاسوسی دستگاه دیپلماسی ایران از عربستان!

روزنامه سعودی عکاظ مدعی شده یک گروه جاسوسی مرتبط با دستگاه دیپلماتیک ایران در عربستان، بیش از 124 گزارش مشروح به همراه اطلاعات مختلفی را به نیروهای اطلاعاتی ایران داده‌اند.

 

به ادعای این روزنامه، اعضای این گروه، گزارش ها و اطلاعات خود با هدف مخفی نگه داشتن فعالیت های خود از دستگاه امنیتی عربستان از از دو طریق اقدام به ارسال گزارش های خود به ایران می کردند، یکی از طریق تحویل مستقیم آن به افراد اطلاعاتی ایران که در سفارت ایران در ریاض و یا در کنسولگری ایران در جده یا از طرق نمایندگان ایران در شورای همکاری خلیج فارس هستند و یا از طریق ارسال ایمیل‌های کدگذاری شده که به وسیله یکی از نیروهای اطلاعاتی ایران برای این کار آموزش دیده بودند. 

 

این روزنامه به نقل از منابعی نوشته است: این گروه جاسوسی متشکل از 32 عضو است که 30 نفر آنها عربستانی و 2 نفر افغانی و ایرانی هستند و با 24 نیروی اطلاعاتی ایرانی در داخل و یا خارج از عربستان جلسه تشکیل می داده‌اند.

 

دادگاه جنایی عربستان اخیرا برای 15 نفر از این افراد حکم اعدام و برای 15 نفر دیگر حکم، حبس از 6 ماه تا 25 سال صادر کرد.

 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی، که حمایتش از تروریست‌هایی که عراق و سوریه را به خاک و خوش کشیده‌اند بر کسی پوشیده نیست، و این کشور برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات جنایت‌کارانه‌اش در منطقه و به خصوص یمن، همراه ایران را متهم می‌کند.